2024-2025

1. ►Kort voorstellen

2. Maandbrief september 2024

Laat ik met goed nieuws beginnen! Ons district krijgt er twee clubs bij. Een nieuwe Rotaract club in Noord-Limburg is inmiddels gestart en krijgt binnenkort zijn Charter uitgereikt. En in en rond Maashorst wordt een nieuwe Rotaryclub opgericht, speciaal bedoeld voor 60-plussers: een groep enthousiaste mensen in die leeftijdscategorie gaan op hun manier People of Action worden. Binnen Rotary is dat nu mogelijk. Je kunt zogenaamde “interest clubs” of “cause-based clubs” starten. Je ziet clubs met leden die een bepaalde hobby of interesse delen en dat kan echt van alles zijn. En je ziet clubs die gericht zijn op een bepaald doel, bijvoorbeeld ...

3. Maandbrief augustus 2024

De Vierdaagse en een klapper!
    De derde week van juli staat in het teken van de Vierdaagse van Nijmegen. Wandelaars hebben hiervoor maandenlang getraind. Dat geldt ook voor de voorbereidingen van de Rotaryclubs van de plaatsen waar de Vierdaagse route doorheen komt. Op elke dag was er een Rotary pleisterplaats ingericht, op de laatste dag zelfs twee. Daar werden Rotary en Rotaract wandelaars met hun meelopers hartelijk ontvangen en voorzien van soep, broodjes, fruit, frisdrank, koffie, thee, koeken en nog veel meer.

4. Maandbrief juli 2024

We zijn begonnen aan een nieuw Rotary jaar. Uittredend Gouverneur Guido Rijninks heeft de versierselen aan mij overgedragen. Tijdens de gouverneurswissel van RC Cuijk heb ik Guido bedankt voor zijn inzet in 2024-2025 en – als mijn eerste officiële daad – dat onderschreven met een Paul Harris Fellow onderscheiding.

5. Beleidsplan 2024-2025 district 1550

Méér Rotary in de wereld
    Méér wereld in Rotary
    Hoe zou de wereld eruitzien als iedereen de 4-Way Test (is het zo, mag het zo, kan het zo, moet het zo) van Rotary als standaard uitgangspunt voor gedrag hanteert? Vast een stuk mooier, toleranter en meer integer. De wereld kan dus wel wat meer Rotary gebruiken. Want Rotary kan de wereld niet veranderen, maar wel een beetje verbeteren. Door een helpende hand te bieden en de handen uit de
    mouwen te steken, geven wij de wereld en het leven een positieve draai. Dat doen wij in ons district met 75 Rotary Clubs en 5 Rotaract Clubs. Zo brengen wij méér Rotary in de wereld.

6. ►Archief

Oudere maandbrieven