xx

Ryla 2023

BESTE RYLA DEELNEMER EN/OF BELANGSTELLENDE ROTARIAN,

Voor jongeren die de uitdaging aan willen gaan om een intensieve training in persoonlijk leiderschap te volgen waarin je niet alleen jezelf beter leert kennen maar ook de andere deelnemers!!

Regio 1550 kenmerkt zich door een unieke invulling van de organisatie van de RYLA. We streven ernaar om elk voor- en najaar een RYLA te hebben. Telkens door een ander team van samenwerkende Rotary en/of Rotaract Clubs georganiseerd waardoor er telkens een ander thema is en leiderschap vanuit een andere invalshoek wordt benaderd. Het afwisselende programma wordt samengesteld door experts die vrijwillig hun expertise inzetten.

Iedere jongere (15 – 18 jaar of 18 – 30 jaar) met een goede motivatie kan zich aanmelden via een Rotary Club die de deelnemer sponsort. Ben je niet bekend met een Rotary Club bij jou in de buurt dan helpt de organisatie je, na het invullen van het inschrijfformulier, met het leggen van het contact.

Met een vaste structuur en telkens een wisselende inhoud en locatie wordt leiderschap op een bijzondere wijze ingevuld. De intensieve samenwerking tussen de clubs om dit evenement vorm te geven is van meerwaarde voor de onderlinge vriendschap. Het resultaat is een geweldig weekend waarin jongeren niet alleen persoonlijke ervaring opdoen maar ook een beeld krijgen waar Rotary voor staat; Rotary in Action.

Het RYLA-weekend start op vrijdagavond om 18:00 uur en duurt tot zondag rond 14:00 uur. Elke deelnemer wordt gesponsord door een Rotary Club. De kosten per deelnemer bedragen € 300,-

Na afloop geeft de deelnemer een presentatie aan de sponsorclub en versterkt daarmee zijn/haar netwerk. De inzet van verschillende werkvormen en een persoonlijkheidstest maakt dat je uitgedaagd wordt om je leiderschapskwaliteiten verder te ontwikkelen. Het is daarmee niet alleen een heel leerzaam maar ook een gezellig weekend met voldoende tijd om leeftijdsgenoten te treffen.

Meer informatie is in te winnen via ryla@rotary-d1550.org

Of bij Peter van de Sande 06 36153640