Peter Elbers DG 2025-2026

Peter Elbers, gouverneur 2025-2026

Peter Elbers, gouverneur 2025-2026Inmiddels ben ik alweer 22 jaar Rotarian en lid van RC Venlo Maas en Peel. Mijn toenmalige buurman was ook Rotarian en peilde mijn belangstelling voor Rotary. Na enig nadenken heb ik ingestemd met een vrijblijvend bezoek aan deze mooie club waarvan ik nog steeds lid ben. Het is me zo goed bevallen dat ik er ben gebleven, ook in de periodes dat ik mijn werkzame leven in de Randstad doorbracht.

Naast natuurlijk mijn inzet voor de projecten en acties met mijn eigen club, heb ik ook altijd mijn horizon willen verbreden. Graag wil ik blijven ontdekken wat onze organisatie wereldwijd betekent en doet. Het is een boeiende ontdekkingsreis, die verder inhoud heeft gekregen toen ik een aantal jaren lid (en vice-voorzitter) van een van de internationale committees van RI mocht zijn (komend Rotaryjaar overigens voor het laatst). Daar, in dat verre Evanston (Chicago), ontdekte ik pas écht van nabij welke waardevolle bijdragen we leveren aan het welzijn van mensen. Over de hele wereld.

De basis van mijn Rotarylidmaatschap is mijn eigen club, dat staat buiten kijf. De wekelijkse ontmoeting met mijn mede-clubvrienden is iets waar ik altijd weer naar uitkijk. Maar me in bredere zin in zetten voor Rotary, en daarbij een grote verscheidenheid aan mede-Rotarians kunnen ontmoeten en samen dingen ondernemen, is iets was me blijft boeien en waarvoor ik me ook wil inzetten. Daarom kijk ik uit naar het jaar dat ik gouverneur voor ons district mag zijn. Mijn opgedane kennis en levenservaring wil ik inzetten om op enthousiaste wijze ons district (en daarmee Rotary) verder te brengen. Ik kijk nu al uit naar de vele ontmoetingen!