xx

HARTELIJK WELKOM BIJ DISTRICT 1570 - MIDDEN NEDERLAND

Rotary en FC Utrecht: wat hebben die twee nou met elkaar te maken?

… misschien meer dan je zou denken!

En hoe kunnen Rotary en FC Utrecht de krachten bundelen om samen nog meer te kunnen betekenen voor de lokale- en regionale maatschappij?

We nodigen je van harte uit om over deze vraag op een open en creatieve manier mee te denken.

Kom naar FC Utrecht en neem je club of gast(en) mee op 21 maart 2024

-programma-

Samen met FC Utrecht hebben wij een uitnodigend programma opgesteld dat er als volgt uit ziet:

• Vanaf 17:00 uur Inloop hapje/drankje
  • 18:00 Start programma
  • 18:00 - 18:15 uur Welkomstwoord Frans van Seumeren
  • 18:15 – 20:30 uur Programma FC Utrecht en Rotary
  • Ca. 20.30 einde bijeenkomst

Klik HIER om jezelf (en je gast(en)) aan te melden!

n.b. vergeet dan niet om ook je gast(en) een separate ticket aan te laten schaffen!

Laatste nieuws over Shelterbox: Marokko en Libië

Laatste nieuws over de Shelterbox acties voor Marokko en Libië.

Lees HIER verder!

Update bericht 15 september 2023, #6

Lees HIER.

Gouveneurs thema 2023-2024: ‘Samen bouwen aan vitale relaties ‘

Stan Uyland, Gouverneur 2023-2024:

- Van ratrace naar relatie -

De samenleving snakt naar een cultuur waarin tegenslag niet als falen wordt gezien, om hulp vragen niet als zwakte en een stap terug doen niet als afgang. Het leven is zelden één opgaande lijn. Wanneer we in onze prestatiemaatschappij iedereen en onszelf steeds de maat nemen aan de hand van succes, komt er weinig terecht van samenwerking, van polderen, van ruimte om te leren en op adem te komen. Ratrace wordt afvalrace. We hebben een nieuwe cultuur nodig van vitale relaties: betrokkenheid, openheid, met oog en oor voor risico’s – en dus ook voor falen – én voor kansen om weer op te krabbelen, terwijl we elkaar vasthouden.

- Van winst naar waarden -

Maatschappelijk en economisch succes worden afgemeten in geld. Aandeelhouderswaarde vergroten is de mantra die wereldwijd de economische verhoudingen beheerst. Deze maatstaf voor succes keert zich nu tegen ons.

De financiële crisis van 2008 en de klimaatcrisis zetten ons voor het blok. Maatschappelijk welzijn en persoonlijk geluk staan onder druk. Gelukkig dient zich een tegenbeweging aan. De voorbeelden daarvan zijn legio: de VN die duurzame ontwikkelingsdoelen vaststelt, jongeren die concrete resultaten verlangen in het tegengaan van klimaatverandering, bedrijven die ervoor kiezen maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Globalisering, technologisering en economisering vragen om een breder waardebegrip. Bij alle beslissingen in de civil society, het openbaar bestuur en de economie is het van belang de vraag te stellen: hoe wordt het menselijk leven, het samenleven( vitale relaties ontwikkelen ) en het leven met en op  onze aarde nu en later het beste gediend?

Stan Uyland is te bereiken op: dg2023-2024@rotary-d1570.nl