Van ratrace naar relatie

De samenleving snakt naar een cultuur waarin tegenslag niet gelijk staat aan falen,  hulp vragen niet gezien wordt als zwakte en een stap terug doen niet als afgang. Het leven is zelden één opgaande lijn. Wanneer we in de prestatiemaatschappij elkaar steeds de maat nemen aan de hand van zichtbaar succes is er weinig ruimte voor samenwerking, polderen, leren en op adem komen. lees meer Ratrace wordt dan afvalrace.

Er is een nieuwe cultuur nodig. Een cultuur van vitale relaties. Betrokkenheid, openheid, oog en oor voor risico’s èn voor falen. Met kansen om weer op te krabbelen, waarbij we elkaar vasthouden.

Meer dan 3 miljoen mensen in Nederland hebben mentale gezondheidsproblemen. Er zijn voor de ander, met een luisterend oor, in een veilige omgeving helpt.

Ieder mens wil gezien, gehoord, gerespecteerd worden. In wezen zoals wij rotarians met elkaar omgaan.