Vitale relaties

Ik kom uit een ondernemersgezin van vijf kinderen. Alle vijf wonen we (weer) in Soest, zo verknocht zijn we aan dit dorp. Mijn 97-jarige moeder leeft nog en we vinden het een eer om alle vijf haar mantelzorger te zijn. We hebben het goed gehad thuis. Nu kunnen we eindelijk iets voor haar terugdoen.

Duurzame relaties met andere mensen vind ik heel belangrijk. Dat begint binnen het gezin. Als het hier niet goed gaat, dan kun je daar de rest van je leven last van hebben. Ondanks mijn drukke leven neem ik mijn rol als vader van twee zoons en een dochter serieus. We worden voor van alles en nog wat opgeleid, echter voor de taak als het bij elkaar houden van het gezin en het ontwikkelen van je kinderen is geen opleiding. Maar wat nou als die rugzak matig of niet gevuld is, omdat er  geen goede rolfiguren en voorbeelden beschikbaar zijn?

In sommige steden zit 1 op de 7 kinderen bij Jeugdzorg. Daar maak ik mij zorgen over.

Niet alleen als vader, maar ook als ondernemer vind ik dat we waar mogelijk moeten bijdragen aan oplossingen. Ook bij Rotary internationaal staat voorop: wat kunnen we doen om de grote problemen van deze tijd te helpen oplossen? Wat kunnen we bijvoorbeeld doen aan het verbeteren van de mentale gezondheid?

Prinses Laurentien gaf ons pas een mooi compliment: 'Jullie enige belang als Rotarians is het welzijn van de mens en daarom wil ik graag samenwerken.’

Laten we als Rotarians thuis, op het werk, in de samenleving en in samenwerking met anderen voorgaan in dialoog. Laten we samen bouwen aan vitale relaties. Doe je mee?