hope

Dat vitale verbindingen werken, heb ik persoonlijk ervaren bij maatjesprojecten waaronder JobRotary of Rotary Startup Mentor. Hoe gaat dat in zijn werk? Mensen zitten zonder perspectief thuis - en daardoor vaak met weinig zelfvertrouwen - krijgen een maatje die hen helpt en hoop geeft. Vaak is gewoon een luisterend oor al voldoende. Daarmee help je mensen die onvoldoende zelfredzaam zijn om weer actief te kunnen participeren in de samenleving. Ik ben zelf ook regelmatig maatje van iemand. We krijgen veel positieve verhalen terug. Daar doen we het het voor.

Eigenlijk zou je op elk levensgebied een maatjescultuur moeten creëren: in het gezin, op school, op je werk, in de samenleving. Het geluk van jezelf zit in de relatie met de ander. Samen bouwen aan vitale relaties begint thuis en op het werk. Als vanzelf volgt de samenleving.

Mensen zouden meer elkaars maatje moeten worden. De dialoog hierover vind ik erg belangrijk. De hele samenleving snakt naar verbinding, vertrouwen, liefde en veiligheid. Laten we samen werk maken en voorgaan in verbinding, vertrouwen, liefde en veiligheid thuis, op het werk , in onze club en in de samenleving.

Als Rotarians kun je veel betekenen. Je stelt je tijd, kennis, netwerk en ervaring beschikbaar. Daarmee kun je het verschil maken in iemand leven. Doe je met mij mee?