RC Den Helder

Haven
Opbrengst kalenderactie
kalender actie 2024
Bollen verkopen voor het goede doel
paaspakketten voor voedselbank

De Rotary Club Den Helder bestaat uit ongeveer 35 leden en maakt deel uit van een netwerk van Rotary Clubs  die zich wereldwijd inzetten voor  een leefbare samenleving. Rotary is een van de grootste goede doelen organisaties ter wereld. Internationaal levert  Rotary  al tientallen jaren een bijdrage aan de strijd tegen polio met de actie “Ends Polio Now”.  Bij natuurrampen zijn de Rotary Shelterboxen vaak levensreddend. De leden van de Rotary Club Den Helder komen uit allerlei beroepsgroepen en komen wekelijks samen. Saamhorigheid en vriendschap ( fellowship) zijn belangrijke aspecten binnen iedere Rotary Club.

Wij zijn een Helderse club en ondersteunen jaarlijks dan ook verschillende maatschappelijke doelen in onze stad. Dat kan financieel zijn, maar ook door de handen uit de mouwen te steken. Zo organiseren we In samenwerking met Beroepsonderwijs aan Zee al een paar jaar een sollicitatieproject om de leerlingen ervaring te laten opdoen met het presenteren van zichzelf. Wij noemen dit een hands-on project, waarbij onze leden en mensen uit ons netwerk het project ondersteunen door tijd beschikbaar te stellen.

De financiële middelen voor onze projecten zamelen wij in door fundraising: activiteiten waarvan de opbrengst wordt gebruikt om onze goede doelen te financieren. Bekend is natuurlijk zo langzamerhand de Santa Run in de week voor Kerstmis en ook de kalender die we elk jaar uitgeven zal bij menigeen aan de muur hangen. Daarnaast staan wij op evenementen zoals kerstmarkten, het historisch weekend en zomerdromen om door de verkoop van kalenders en allerlei gerechten uit onze eigen foodtruck geld bij elkaar te krijgen voor onze goede doelen.

Heb je interesse in Rotary en zou je ook wel lid willen worden van onze Rotary Club, neem dan eens vrijblijvend contact met ons op !