Bloembollenactie

De jaarlijkse actie voor “End Polio Now” door middel van het kopen van tulpenbollen was ook dit jaar een mooi succes. Samen met o.a. Rotary Club Enschede Noord werden er in Enschede 1500 bollen verkocht.  Nou is verkopen één ding, het andere is natuurlijk om de bollen in de grond te krijgen. Dat kan ieder voor zich doen in zijn eigen tuin, maar je kunt natuurlijk ook gezamenlijk een doel uitzoeken, zoals een stichting, vereniging, ziekenhuistuin etc. In goed overleg is door Rotary Enschede gekozen voor Erve het Geurts.

Erve het Geurts biedt dagbesteding en werkbegeleiding. Iedere week zijn er gemengde groepen actief; drie doelgroepen worden bewust gecombineerd. Allereerst zijn er deelnemers die meedoen aan het dagprogramma DemenTalent. Daarnaast zijn er volwassenen die behoefte hebben aan werk in een prikkelarme omgeving. Tot slot zijn er ook oudere deelnemers die bij ons een zinvolle vrijetijdsbesteding en aanspraak vinden. De rode draad voor alle deelnemers is dat ze houden van het buitenleven en van gezelligheid. Daarom vonden wij dit een geschikte plek om de bloembollen te planten

Een paar weken geleden is een mooie groep leden bijeengekomen van Rotary Clubs uit Enschede Noord en Enschede Zuid om de bloembollen te planten (zie fotoalbum hieronder). Met vereende krachten waren de bollen na een uurtje in de grond gezet. Komend voorjaar zijn jullie allemaal uitgenodigd om het resultaat te bewonderen (en uiteraard zullen de foto’s van de tulpen in bloei volgen)