Gouda-Bloemendaal

Wensdroom Mila
Wensdroom Levi
Dagje Oberhausen met onze zusterclub uit Dortmund
Na afloop van de dialoogsessie over frequentie clubbijeenkomsten (2023-05-24)
Mathon Weijers overhandigt meer dan 800 boeken aan de Stichting Boekfiets
Onze wekenlijkse vergaderlocatie op Woensdagavond 18:00-20:00 uur
SantaRun
Project The Gambia (Yallow Kunda) - waterput en medische voorziening

Hartelijk welkom op de website van ROTARYCLUB GOUDA-BLOEMENDAAL

Rotary café

Rotary Club Gouda Bloemendaal organiseert een aantal keer per jaar een zogeheten "Rotary Café". Tijdens die bijeenkomsten houdt een meestal externe spreker een voordracht over een actueel onderwerp.

Community Service

Hier vindt u nadere informatie over onze  Stichting Community Service

Community Serv.

Bijeenkomsten

Rotaryclub Gouda Bloemendaal komt normaal gesproken op woensdagavond bijeen.
De bijeenkomst wordt gehouden in "De Lichtfabriek" aan de Hoge Gouwe 189 in Gouda.
Onze bijeenkomsten beginnen om 18:00 en duren tot 20:00 uur.

Reacties van gasten op onze Openclubavond van 20/3/2024

"Vond 't echt een leuke avond met een geweldige gastspreker en intressante leden. En dank voor 't eten en drinken"

"Het eerste woord dat me te binnen schiet is: gastvrijheid. Wat is dit een 'open' club mensen die oprecht belangstelling toont voor elkaar.
Daarnaast moet me van het hart dat er hoofdzakelijk (witte) mannen aanwezig waren die niet meteen tot de jongste bevolkingsgroep van Nederland behoren. Dat stelt me enigszins teleur maar aan tafel kon hier in alle eerlijkheid ook over gesproken worden. Jullie vinden dat blijkbaar ook jammer. Ik ben ook niet jong maar ik heb misschien een voorsprong omdat ik vrouw ben.....?De avond had een goede mix van gezelligheid, echte gesprekken en een prima invulling middels een spreker die ook echt discussie uitlokte t.a.v. AI. Dat was ook niet moeilijk want iedereen doet zijn zegje wel, de drempel om je te uiten is laag. En..het eten was heerlijk. Dank, dat ik er een avond bij mocht zijn en wellicht tot ziens."

“Van de week was ik te gast bij de Rotary Gouda-Bloemendaal. Een avond met interessante gesprekken, goed eten en gezelligheid. De presentatie over Artificial Intelligence was ook erg de moeite waard, nieuwe inzichten over de impact van deze technische ontwikkelingen op de maatschappij en welk effect dat op ons denken heeft. Een leuke en boeiende manier om met mede Gouwenaren samen te zijn en geïnspireerd te worden door elkaar.”

"Beste mensen van de Rotaryclub Gouda-Bloemendaal, Bedankt voor de bijzondere avond afgelopen woensdag! Een gastvrije, open-minded sfeer en een interessante spreker met hoopvolle en positieve boodschap. Leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Wie weet tot ziens nog eens in de toekomst, Bedankt!"

Martijn Vinke - gastspreker Openclubavond 20 maart 2024

Snoeien doet groeien

Op zaterdag 3 februari zijn ruim een tiental leden van de twee Goudse Rotaryclubs, onder leiding van het Zuid-Hollands Landschap, aan de  slag gegaan om in de Krimpenerwaard de uitgroei van afgelopen jaar/jaren te snoeien.

Dit werken aan duurzame houtproducten en natuur is een jaarlijks terugkerend Rotary evenement. Het was mede door het aanvankelijk aangename weer een heerlijke samenbindende samenwerking tussen energieke zagers, volhardende snoeiers en stug sjouwende slepers om de producten van onze arbeid aan de weg te plaatsen voor verdere verwerking.

Door het snoeien krijgt de natuur de kans opnieuw en verbreed te groeien.