Actie "Hart onder de riem"

Hart onder de riem

(2 februari 2021)

Rotary Hellevoetsluis steekt medewerkers en bewoners van verpleeghuizen een Hart onder de riem.

De gevolgen van het coronavirus zijn fors te noemen. Een lock-down, waarbij bijna alle winkels zijn gesloten en een avondklok zijn zeer ingrijpend. Ook sociaal gezien zijn er veel beperkingen. Het verenigingsleven ligt stil en je mag privé nog maar 1 persoon ontvangen.

Ook in de zorg ligt er een zware opgave voor het personeel en de bewoners van de verpleeginstellingen in Hellevoetsluis. Mensen mogen nauwelijks bezoek ontvangen en er zijn tal van maatregelen getroffen om besmetting van bewoners en personeel te voorkomen. Gezellig gezamenlijk eten en recreëren is er in veel gevallen niet meer bij. Bewoners zijn dus veel meer op zichzelf aangewezen, terwijl bezoek vaak een lichtpuntje is in het leven. Voor het personeel is het niet eenvoudig om met alle beperkingen om te gaan. Zij willen het de mensen toch zo goed mogelijk naar de zin maken.

Dit is voor de Rotaryclub Hellevoetsluis de aanleiding geweest om de medewerkers en de bewoners van de verpleeginstellingen in Hellevoetsluis een “hart onder de riem” te steken in de vorm van chocoladeattentie. De Rotaryclub wil de mensen laten voelen dat aan hen gedacht wordt en dat zij gesteund worden in deze moeilijke tijd. In totaal zullen bijna 700 medewerkers en bewoners een hart onder de riem krijgen, aldus Rob van Dullink, voorzitter van de Rotaryclub, die afgelopen vrijdag symbolisch het eerste hart aan Ingrid Berghout , zorgmanager van Careyn (Rozenhoek en Dierenriem), overhandigde. Ook stond hij stil bij de sponsors, zonder wie deze actie niet mogelijk zou zijn geweest. Ingrid Berghout gaf aan blij te zijn met deze aandacht voor bewoners en personeel. Zij was blij dat inmiddels een groot deel van de bewoners en het personeel was gevaccineerd.

De opdracht voor de productie van de chocoladeattentie is speciaal neergelegd bij “All About Chocolate” (www.allaboutchocolate.nl) uit de Struytse Hoeck. Ook deze lokale ondernemer wordt op deze wijze ondersteund. Het mes snijdt dus aan twee kanten.

De Rotaryclub Hellevoetsluis doet regelmatig projecten om een goed doel te ondersteunen. Voor dit doel heeft de club een wensboom geplaatst in de bibliotheek, waarin iedereen zijn grote of kleine wensen ten aanzien van een sociaal doel kan hangen. Wensen kunnen ook worden gestuurd naar wensboom@rotaryhellevoetsluis.nl.

Service above Self!