"Wees lief voor elkaar"

Rotaryclub Hellevoetsluis bewustwordingscampagne

(02 maart 2022)

‘Wees lief voor elkaar’

Heb jij ze al gespot in de stad? De borden met de teksten:

‘Wees lief voor elkaar’.

Rotaryclub Hellevoetsluis heeft als doel goed te doen voor de maatschappij en bij te dragen aan een betere wereld. Hiervoor zijn in de afgelopen tientallen jaren diverse ‘goede doelen’ ondersteunt en gefaciliteerd.

Veelvuldig bedenkt en start Rotary Hellevoetsluis hiervoor ook eigen initiatieven, die allen ten goede komen aan goede doelen in Hellevoetsluis. Denk bijvoorbeeld aan de Wensboom, de Rotary Santarun, een nieuw huisje voor de kinderboerderij, een barbecue voor de Voedselbank, kleding voor vluchtelingen uit Afghanistan, samen tegen Polio de wereld uit, etc.

Rotaryclub Hellevoetsluis wil nu en in de toekomst midden in de maatschappij blijven staan en ‘het goede doen’ voor de gemeenschap doorzetten. Niet alleen in de vorm van concrete activiteiten, maar ook door zichtbare communicatie naar inwoners.

Daarom starten wij vanaf maart 2022 de bewustwordingscampagne ‘Wees lief voor elkaar’ om meer aandacht voor elkaar te hebben en tegelijkertijd het bewustzijn vergroten dat het belangrijk is om naar elkaar om te kijken en elkaar te helpen.

De ambitie is hiermee een bijdrage te leveren aan: het tegengaan van eenzaamheid, de sociale contacten tussen inwoners te vergroten en wijkintegratie te bevorderen.

Rotaryclub Hellevoetsluis werkt in deze campagne vanuit de gedachte: ‘Samen zien wij een wereld’, waar mensen zich verenigen en actie ondernemen om een duurzame verandering te bewerkstelligen, over de wereld, in onze omgeving en in onszelf, starten wij de campagne ‘Wees lief voor elkaar’ omdat wij inwoners willen verbinden, willen laten zorgen voor elkaar, we eenzaamheid willen tegengaan en de betrokkenheid willen vergroten.”

De komende tijd zijn op diverse communicatiemiddelen de campagnes ‘Wees lief voor elkaar’ te spotten in Hellevoetsluis. Doe je ook mee? Samen staan we immers sterk. En samen staan we voor iedereen in Hellevoetsluis!

Over Rotary Hellevoetsluis

Rotaryclub Hellevoetsluis is aangesloten bij het wereldwijde netwerk van Rotary Internationaal, net als de andere Rotaryclubs in Nederland. Rotary is ’s werelds eerste service organisatie en is in 1905 in de Verenigde Staten opgericht door advocaat Paul Harris, ten tijde van een problematische tijd in Chicago.

Ondanks de diverse achtergronden van de eerste clubleden waren zij het eens dat het basisprincipe in privé en beroep gold van dienstbaarheid aan de samenleving. Deze idealen zijn gebleven, want het leidende motto is: “Service above Self”. Rotaryclub Hellevoetsluis heeft deze basisgedachte hoog in het vaandel staan en wil dat ook met deze campagne onderstrepen.

Momenteel is Rotary uitgegroeid tot 1,2 miljoen leden en 34.000 clubs in 165 landen wereldwijd. Rotary in Nederland telt ongeveer 500 clubs met circa 17.000 leden. Wil je meer weten over Rotary Hellevoetsluis? Of ben je geïnteresseerd om mee te doen? Neem dan contact met onze voorzitter op: voorzitter@rotaryhellevoetsluis.nl.

Afbeelding met tekst, illustratie

Automatisch gegenereerde beschrijving