Seniorendag

In Landvast vond de seniorendag plaats die was georganiseerd door de Rotary Clubs van Kinderdijk en Papendrecht. Zelf invulling geven aan werk voor Goede Doelen en daar ook de handen voor uit de mouwen steken. Dat was in het kort de bedoeling. Dit keer ingevuld door het organiseren van een uitje voor ouderen van 75+ die er minder gemakkelijk toe komen om ''uit'' te gaan. Met de hulp van SWA in Alblasserdam en BWI in Papendrecht werden bijna tweehonderd senioren aangeschreven met een prachtige uitkomst: ruim 150 ouderen meldden zich aan. Invulling van de dag was een combinatie van zang en nostalgisch theater, verzorgd door Theatergroep ‘Mooi Weer’. Alles mogelijk door het geld dat is opgehaald met het Groot Dictee. .

De dag zelf was een geweldig succes. Het weer zat mee en rond half elf kwamen de eerste gasten aan. Gebracht door familie, of opgehaald door de Drechthopper of door Rotaryleden zelf was rond 11.15 de theaterzaal van Landvast helemaal gevuld. Na inspirerende welkomstwoorden door de dagvoorzitters, ging het programma van start in een karaoke-achtige setting met bekende meezingers en liedjes van weleer. Ook de twee jarigen werden toegezongen. Ontroerende momenten.

Uiteraard werden de gasten goed verzorgd met een heerlijke lunch. Klapstuk van de dag was het middagprogramma waar theatergroep Mooi Weer de show stal, met een creatieve combinatie van zang en een nostalgische quiz. Het werd zeer gewaardeerd door alle aanwezigen, die na een advocaatje met slagroom, voorzien van een tasje met Merba koekjes en een mooie zeeproos van Yarden & Verver zeer tevreden huiswaarts gingen.