Rotaryclub Lansingerland - voor elkaar

Rotaryclub Lansingerland is een handen-uit-de-mouwen club. Activiteiten die de club organiseert, brengen positieve impact voor anderen.

Daarnaast worden tijdens de tweewekelijkse clubavonden diverse activiteiten georganiseerd, waarbij u kunt denken aan lezingen, actieve avonden rondom een onderwerp en bijvoorbeeld excursies.

Op deze pagina leest  u meer over de belangrijste clubactiviteiten.

Rotary-in-actie - Rotary Lansingerland organiseerde al 8 keer sponsorloop Lansingerland Wandelt voor Water: schoolkinderen uit groep 7 en 8 ervaren wat hun leeftijdsgenoten in ontwikkelingslanden moeten doen voor een beetje schoon water.

Onderdeel van deze actie is een gastles over water die clubleden verzorgen op scholen. Voor meer informatie kijkt u op http://www.rotary-wandelenvoorwater.nl/

Een geslaagde handen-uit-de-mouwen-activiteit voor jong en oud georganiseerd door Rotary Lansingerland. De opbrengst gaat naar een mooi doel. Rotaryclub Lansingerland organiseerde Rotary Bouwt voor het eerst in januari 2023.

Rotaryclub Lansingerland organiseerde op basisschool De Klipper (locatie Gouden Uillaan) de eerste editie van 'Rotary Bouwt': een blokken bouwmiddag. Er werd door de deelnemers onder begeleiding van een ervaren Legobouwer creatief gebouwd met LEGO®, een echte bouwuitdaging! De gehele opbrengst van dit evenement werd gedoneerd worden aan project Dokhaven.

Deelnemers schreven zich in als team van twee personen (twee kinderen of een volwassene en een kind) of als individu. Uiteindelijk was de deelnemerslijst volgeboekt en kwam een mooi bedrag beschikbaar voor het goed doel.

Een volgende Rotary Bouwt staat inmiddels weer in de planning.