Wie we zijn

Rotaryclub Leefklimaat is opgericht op 27 oktober 2022 met 20 leden en sindsien groeit ons ledental gestaag. Onze leden wonen door heel Nederland en ook daar buiten, Nederlands is de voertaal. We zijn een online club en houden ons bezig met het thema "Leefklimaat" en waar mogelijk de verbetering daarvan.

We hebben ook gezamenlijke activiteiten, waarbij we graag actief bezig zijn. We willen groeien naar voldoende leden om in heel Nederland initiatieven te kunnen plannen met de focus op het Leefklimaat. Met het principe "Think global, act local" zetten we onze hulp graag in bij een Rotaryclub in/bij onze woonplaats.

We zijn ontstaan omdat we op zoek waren naar vernieuwing: een online club met één thema. Als jonge club willen we graag leren. Leren van elkaar en van anderen, over hoe we samen zorgen voor een duurzame en groene wereld.  We hadden al vele zeer interessante sprekers (online) over het thema Leefklimaat en milieu. We hebben The Great Green Wall financieel gestuurd, droegen bij aan de Shelterbox-actie na de aardbeving in Syrie en Turkije en gingen samen op pad om de bossen van Austerlitz te ontdoen van (zwerf) afval en -plastic.

We werken graag samen:

• Minstens 3 keer per jaar is er een gezamenlijke activiteit, waarbij we graag actief bezig zijn
  • Onze leden doen mee aan community service bij Rotary clubs in de regio waar zij wonen, daarbij ondersteunen we duurzaamheids-initiatieven
  • We willen linken met een ketting van internationale Rotaryclubs, waardoor we online mooie bijeenkomsten kunnen organiseren.

Onze missie en visie vind je hier, we willen graag met onze Rotaryclub:

• Duurzaamheid bevorderen in onze eigen kring en omgeving (elkaar helpen en kennis uitdragen)
  • Projecten uitvoeren (lokaal, regionaal, internationaal)
  • Relevante kennis delen binnen de club
  • Andere (Rotary-)initiatieven rond duurzaamheid ondersteunen
  • Rotaryclubs helpen datzelfde te doen (lezingen, formats, clubbezoeken, meedoen in projecten etc.)

Wil jij deel uitmaken van deze diverse groep mensen en actief worden in de online thema-Rotaryclub Leefklimaat? Dat kan! Sluit je aan, doe mee met een lezing of geef een lezing. Mail naar rcleefklimaat@gmail.com