Meerjarenplan en beleidsplan 2019-2022 Stichting Welzijn voor Allen

Beleidsplan Stichting Welzijn voor Allen 2019 -2022 RSIN 8026.11.540

Stichting Welzijn voor allen

Stichting Welzijn voor Allen is een goede doelenstichting die in 1983 is opgezet door Rotary Club Leudal.

Het doel van de stichting is beschreven in artikel 2 van de statuten:

1.

De stichting heeft ten doel in de geest van het Rotary ideaal, met name de Community service-gedachte, het verlenen van financiële en andere bijstand aan personen, groepen van personen, instellingen en projecten in binnen- en buitenland, die naar het oordeel van het bestuur in het kader van "welzijn voor allen" en binnen de grenzen van de geldmiddelen van de stichting daarvoor in aanmerking komen, en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin van het woord.

2.

De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door:

a.

het verstrekken van informatie over en het wekken van belangstelling en sympathie voor ondersteuningsplannen;

b.

het verwerven van zoveel mogelijk gelden ter realisering van de beoogde ondersteuning, en wel door: bijdragen van donateurs, opbrengsten van acties; alle andere verkrijgingen en baten;

c.

het - waar mogelijk- betrekken van donateurs van de stichting met hun persoonlijke inzet bij het opzetten van ondersteuningsplannen.

Meerjaren beleidsplan 2019 - 2022

·

De stichting levert jaarlijks een substantiële financiële bijdrage aan Rotary Foundation. Daarmee worden mondiaal goede doelen projecten gefaciliteerd.

·

Er wordt gestreefd naar het ondersteunen van een internationaal doel, met daarbij de mogelijke gebruikmaking van een aanvullende district grant of een international grant van Rotary International. Hiermee wordt ook internationale verbinding en ontmoeting gerealiseerd.

·

Er wordt gestreefd naar het jaarlijks ondersteunen van 2 regionale doelen.

·

Enkele thema’s kunnen meerjarig worden ondersteund; dat is in ieder geval het thema ‘Water’ voor 5 jaar (tot medio 2023).
Daarnaast stimuleren we in de eigen omgeving (verenigingen voor) jongeren die sociaal betrokken en actief zijn.

·

De stichting streeft verder naar bijdragen aan projecten in de directe omgeving van Rotary Club Leudal, ter beoordeling aan het bestuur van de stichting en bestuur en leden van Rotary Club Leudal.

Bij de selectie van de doelen zijn de 6 focusgebieden van Rotary International
t.w.: Vrede en conflictbeheersing, Preventie en behandeling van ziekte, Water & sanitatie, Gezondheid van moeder en kind, Basisonderwijs en alfabetisering, Economische en sociale ontwikkeling mede een leidraad voor de keuze.

De stichting verwerft de middelen ter realisering van de beoogde ondersteuning door:

bijdragen van de leden van Rotary Club Leudal;

opbrengsten van acties;

·

alle andere baten, donaties en verkrijgingen.

De middelen worden beheerd door de penningmeester van de stichting. Jaarlijks wordt een financieel verslag gemaakt en leggen penningmeester en bestuur van de stichting verantwoording af aan het bestuur van de stichting en aan Rotary Club Leudal

Jaarlijks beleidsplan

Binnen het meerjaren beleidsplan kunnen jaarlijks accenten gelegd worden of nieuwe thema’s voor een periode van enkele jaren worden gekozen. Dit geschiedt onder leiding van het bestuur van de stichting.