Rotary Leusden schenkt taalschool vluchtelingen minibieb

Taal is de sleutel tot een succesvolle integratie van vluchtelingen in de Nederlandse samenleving. Om daar een bijdrage aan te leveren schenkt Rotary Leusden de taalschoolkinderen van de vluchtelingenopvang een minibieb. De minibieb is gevuld met kleurrijke woordenboeken speciaal ontwikkeld voor vluchtelingkinderen. Onderwijscoördinator Abylaine van de vluchtelingenopvang is blij met de boeken. “Kinderen kunnen nu met het woordenboek samen met hun ouders over de taal praten.”

Kinderen vinden in het woordenboek de uitleg van 2000 basiswoorden die zijn geselecteerd voor de basisschoolleeftijd. De woorden zijn gegroepeerd in thema’s die te maken hebben met hun dagelijks leven, met school en met de wereld om ons heen. De boeken komen te staan in een speciale boekenkast in het opvangcentrum in Leusden. De ontwikkeling en het gedachtegoed achter de minibieb komt van het Mybookbuddy project uit Amersfoort.