Enthousiaste reacties na charterfeest

Enthousiaste reacties op charterfeest

01/02/2010

Onderstaand bedankbericht werd door voorzitter Marco Bijl gezonden aan Rotarians en genodigden die het charterfeest van RC Purmerend-Weidevenne bezochten of noodgedwongen verstek moesten laten gaan. Op deze pagina een greep uit de positieve reacties.

Bedankbericht van Marco Bijl

Beste allemaal,

Niet iedereen was in de gelegenheid om afgelopen zaterdagavond onze Charter mee te maken, maar degenen die er waren hebben onze avond mede tot een succes gemaakt. En alhoewel het aantal toespraken geduld van de gasten vereisten, is de rest van de avond verlopen zoals wij hadden gehoopt.

De combinatie van het eerder die avond door ons verzorgde diner voor de cliënten, vrijwilligers en bestuur van de Voedselbank, de feestelijke uitreiking van de Charter en alles daaromheen, een prima veiling en dansende gasten maakt dat wij terugkijken op geslaagde avond.

Voor degenen die het niet hebben meegekregen: Aan het einde van de avond hebben wij een cheque ter waarde van € 9.000,-- aan de voedselbank Purmerend kunnen overhandigen.

Wij zouden het op prijs stellen als jullie onze dank ook overbrengen aan de andere clubleden die geweest zijn.

Met vriendelijke groeten,
Namens het bestuur en alle leden van RC Purmerend Weidevenne
Marco Bijl

Reactie van Piet Klok

Beste Marco,

Terug van een aantal dagen Zuid-Limburg (daar vandaan belde ik je woensdagavond dus) lees ik je bericht van 1 februari. Ook van Arend kreeg ik inmiddels goede berichten over jullie charteravond. De voedselbank zal blij zijn met € 9000. Ik heb jullie erelid Diana intussen ook gesproken.

Zoals gezegd, kom ik over een paar maanden nog eens op bezoek. Mocht ik je voor die tijd ergens mee van dienst kunnen zijn, dan hoor ik dat wel.

Veel succes met de nieuwe club!

Vriendelijke groeten,
Piet Klok

Reactie van Hans de Wit

Beste Marco,

Jammer dat we niet langer konden blijven, het ging echt niet meer met Tine’s been (het verbaasde me al dat ze nog mee wilde en het zo lang volhield, lag aan de gezelligheid).

Natuurlijk zal ik morgen bij onze club jullie dank overbrengen en vertellen aan degene die wel en niet aanwezig waren hoe goed het georganiseerd was, de mooie/goede locatie, hoe gezellig het was etc. en de opbrengst van de veiling.

Bedankt voor je berichtje en we houden contact

Groeten aan de anderen!
Hans de Wit

Reactie van Hans Specker

Beste Marco,

Ja, ik vond het een geslaagde avond en heb me prima vermaakt. De opbrengst van 9k Euro mag er trouwens ook zijn! Super. Jullie mogen in alle opzichten meer dan tevreden zijn.

Ja, die toespraken waren enigszins een probleem. De akoestiek was niet geweldig en je had veel last van het geroezemoes in de zaal. Ik vind het altijd erg jammer als mensen het geduld niet kunnen opbrengen. Het is immers een eenmalige en unieke gebeurtenis in het bestaan van een Rotaryclub.

Zelf ben ik op een gegeven moment maar even gestopt om toch wat aandacht te krijgen. Ik wilde namelijk graag naar voren brengen dat jullie er op een geweldige manier in geslaagd zijn om de aanvankelijke scepsis om te draaien naar enthousiasme voor jullie club. Dit succes hebben jullie zelf afgedwongen en dat is een groot compliment waard

De redenen zijn naar mijn idee de volgende:

1. Jullie zijn er in korte tijd in geslaagd om een heel eigentijdse, sterke onderlinge verbondenheid tot stand te brengen. Ik merkte dat met name tijdens de oprichtingsvergadering. En juist die fellowship is zo verdomd belangrijk voor een succesvolle en dynamische club.

2. Voorts hebben jullie de servicegedachte van Rotary niet alleen omarmd maar ook onmiddellijk in praktijk gebracht met de geweldige support aan de voedselbank als een aansprekend speerpunt.

3. En tot slot hebben jullie je in de RBC vergadering direct constructief en enthousiast opgesteld, met een grote praktische bereidheid tot samenwerking, waaronder zomerkamp, kerstpakkettenactie, financiering jaarkind, etcetera.

Een eigentijdse en dynamische Rotary club. Het verbaast me dan ook niets dat jullie maar liefst zes leden in de pijplijn hebben. Om een lange verhaal kort te houden Marco: De Rotaryclub Purmerend-Weidevenne is een geweldige aanwinst in de regio en...mocht deze oprechte felicitatie in het rumoer verloren zijn gegaan, aarzel dan s.v.p. niet om deze nogmaals naar je leden te communiceren.

Jullie eerste Rotaryjaar kan niet meer stuk!

Met grote waardering en hartelijke Rotarygroet,
Hans Specker

Reactie van Arend Sijpestein

Goedenavond Marco,

Even een korte reactie. Zeer genoten van jouw eerste en enige charter en van mijn eerste charter. Misschien volgt er later dit jaar nog een.

Even na elven naar huis gegaan en om kwart over twaalf thuis, de weg was lastig maar niet onoverkomelijk.

Hoor ik van jou binnenkort wanneer er ruimte is voor mijn presentatie. Als het even kan voor einde februari 2010.

Nu nog even nagenieten.

Met groet,
Arend Sijpestein

Reactie van Mona Keijzer

Beste Marco,

Ik las het zojuist ergens; die 9000 euro. Dat is toch niet niks! Hulde.

Als ik lid word van een Rotary dan die van jullie. Maar tijd, tijd, tijd..... En als ik iets doe, dan goed en ik voorzie dat ik veel verstek zou moeten laten gaan. Dat is niet de bedoeling.

Maar wanneer jullie een keer een avond een spreker willen over gemeentepolitiek kan je mij altijd bellen.

Groet en nogmaals veel succes,
Mona Keijzer