Care plus

Care Plus en Rotary Reuver Meerle Broek,

“Helpende hand”

Bijna een jaar geleden werd ik gebeld door onze voormalige pleegdochter die aan mij vroeg of ik nog bij die “club” zat in Reuver!

Ik antwoorde met ja, daar ben ik nog bij waarom vraag je dat?

De vraag luidde of wij een duofiets voor Care Plus in Belfeld konden financieren?

Ik heb haar beloofd dat ik daarnaar zou kijken en heb dat inderdaad met de firma van Raam bekeken en kortgesloten.

Na een behoorlijke poos en corona perikelen hebben wij in Februari j.l binnen onze Rotaryclub onze goede doelen ingediend.

Ik dacht weet je wat ik bel Care Plus in Roggel om te horen wat de urgentie van die duofiets nou eigenlijk is, dat bleek. Niet urgent maar gewenst te zijn!

Gezien de offerte en de daarbij behorende prijs van zo’n fiets heb ik tijdens een fijn gesprek met de teamleider van Care Plus een kleine behoeftepeiling gedaan. Daar kwam uit dat zij ook een dagbesteding hebben en daar met regelmaat leuke dingen organiseren voor de mensen die daar hun dag besteden.

Onder andere een gezellige middag of een muziekmiddag etc.

Ik dacht bij mezelf daar is ook geld voor nodig, voor “limonade,taart en chips”

Zo ben ik tot het besluit gekomen om mijn goede doel in te dienen

En dus Care Plus naar voren te schuiven als gegadigde om in aanmerking te komen voor een bijdrage van onze club.

Met als resultaat dat zij inderdaad een mooi bedrag hebben ontvangen.

Met respect voor de mensen die op de dagbesteding werken, hun inzet en toewijding zijn echt zeer waardevol, zowel voor de “kinderen” als wel voor diegene die daar hun dagen besteden.

Uit eigen ervaring met mijn beide ouders die van deze sociale voorziening gebruik hebben gemaakt.

Wil ik, jullie allen van de Rotary bedanken om deze aanvraag voor een helpende hand te honoreren voor de dagopvang van Care Plus

Raoul Martin