Wereldkerst Festival 2023

Kerstival in Reuver: kerstsfeer met een duurzaam tintje

Op zondag 10 december 2023 vindt in Reuver het Kerstival plaats in de Gresbuus, Keulseweg 36. Dit evenement is georganiseerd door Rotary Reuver Meerlebroek en staat in het teken van duurzaamheid.

Tijdens het Kerstival kunnen bezoekers genieten van een sfeervolle kerstmarkt met diverse kraampjes. Er zijn kramen met kerstcadeautjes, kerstversiering en vintage- en streekproducten. Door kleine kinderen kan er geknutseld worden, terwijl de volwassenen kunnen genieten van een hapje en een drankje.

Daarnaast is er een programma met optredens van diverse culturele groepen. Zo zijn er optredens van Close Harmony Group Briskly, het kinderkoor DoReMiNi, en het Gregoriaans koor genaamd Schola Cantates Gaudent.

Het Kerstival is een gezellige manier om in de kerstsfeer te komen. Het evenement is voor jong en oud en is gratis toegankelijk. In samenwerking met de Kerstmarkt in Offenbeek zal er een treintje rijden om deze activiteiten met elkaar te verbinden. De start is om 12 uur en rond 17 uur zal er afgesloten worden.

Duurzaamheid

Duurzaamheid is een belangrijk thema tijdens het Kerstival. Er zijn verschillende activiteiten die betrekking hebben op duurzaamheid en met de verkoop van diverse al dan niet vintage producten zal dit ook onder de aandacht worden gebracht.

De opbrengst van het Kerstival gaat naar een goed doel dat zich ook inzet voor duurzaamheid.