Voorwaarden voor aanmelden
Rotaryclubs kunnen ieder maximaal twee kinderen aanmelden voor het kamp en betalen daarvoor een bijdrage van € 550,- per deelnemend kind. Voor de selectie zoeken clubs vaak contact met maatschappelijke instanties in hun omgeving, zoals o.a. Jeugdzorg, Stichting Leergeld, Humanitas, Leger des Heils, voedselbanken en scholen. De leden van de Rotaryclubs brengen zelf de kinderen van huis naar Lauwersoog, vanwaar de boot naar Schiermonnikoog vertrekt, en halen ze na het kamp weer op.
Belangrijke voorwaarden en spelregels
- Aanmelden van kinderen kan alleen door een lid van een Rotaryclub. De aanmeldperiode loopt tot 1 april 2026.
- Er is in 2026 plaats voor minimaal 40 kinderen.
- De kinderen hebben op 1 augustus 2026 de leeftijd van 9, 10 of 11 jaar.
- Kinderen die al eerder hebben deelgenomen, komen dit keer niet in aanmerking.
- Het hebben van een zwemdiploma wordt aanbevolen. Uit veiligheidsoverweging stellen wij een limiet aan het aantal kinderen dat geen zwemdiploma heeft.
- Tijdens het kamp verplaatsen we ons per fiets. Daarom is het nodig dat kinderen zelfstandig kunnen fietsen.
- De kinderen moeten zijn ingeënt volgens het Rijksvaccinatieprogramma.
- Voor de aan te melden kinderen is een zorgverzekering nodig en zij dienen een BSN-nummer te hebben.
- Het is belangrijk dat kinderen die niet in Nederland zijn geboren de Nederlandse taal tenminste redelijk spreken en begrijpen.
- Voor kinderen uit het speciaal onderwijs beoordelen we vooraf of we binnen de groepssamenstelling de benodigde extra aandacht en begeleiding kunnen bieden. Als dat niet haalbaar blijkt, nemen we geen risico’s en kunnen we het kind helaas niet plaatsen.
- Bij het aanmelden wordt u gevraagd aan te geven waarom het kind in aanmerking zou moeten komen voor deelname aan het Rotary Kinderkamp. We vragen u uw antwoord goed te motiveren, zodat we kunnen beoordelen of het kind binnen de doelgroep valt waarvoor het kamp is bedoeld.
- Bij het aanmelden wordt u gevraagd een Kinderkamp contactpersoon binnen uw club op te geven. Deze contactpersoon is het aanspreekpunt voor de ouders/verzorgers van de kinderen en voor de organisatie van het Rotary Kinderkamp en is gedurende de hele kampperiode bereikbaar voor overleg in geval van een calamiteit.
- Bij veel aanmeldingen wordt plaatsing bepaald op basis van loting onder alle kandidaten die zijn opgegeven binnen de geldende inschrijftermijn en rekening houdend met bovengeschreven voorwaarden en spelregels. Kinderen die zijn aangemeld en alleen deelnemen als zij samen met een ander opgegeven kind worden geplaatst, tellen samen als 1 persoon in de loting waarmee de kans op plaatsing niet wordt vergroot ten opzichte van kinderen die solitair deelnemen.
- Uiterlijk in mei 2026 krijgt u bericht of het kind mee kan. U ontvangt dan ook de factuur, die binnen 14 dagen moet worden voldaan. Bij tijdige betaling is de plaatsing verzekerd. Als de betalingstermijn verstrijkt zonder dat we betaling hebben ontvangen, moeten we helaas de plaats weer vrijgeven en vullen we deze met een deelnemer van de wachtlijst.
- Als uw club vóór 1 juni onverhoopt een al geplaatst kind moet afmelden, wordt geprobeerd de opengevallen plaats op te vullen met een kind van de wachtlijst. Indien dit lukt crediteren wij de deelnemersbijdrage na afloop van het kamp. Bij afmelding na 1 juni is creditering om organisatorische reden niet meer mogelijk.
- Bij de bevestiging van plaatsing ontvangt de contactpersoon van uw club gedetailleerde informatie voor de ouders/verzorgers (o.a. een paklijst) en instructies voor de clubleden die de kinderen brengen en halen (de chauffeurs).
Wij vragen u om geen definitieve toezeggingen te doen aan ouders/verzorgers en kinderen totdat u van ons een definitieve bevestiging van plaatsing heeft ontvangen.
Heeft u nog vragen over het Rotary Kinderkamp? Kijk dan eerst op onze website vóórdat u ons mailt. In de meeste gevallen zult u bij de rubriek ‘veelgestelde vragen’ het antwoord vinden op uw vraag.
