Bedrijfsbezoek Nolet Schiedam 2024
Bedrijfsbezoek HSM
End plastic Soup
Fellowship weekend 2023

Rotary Schiedam, actief op vele fronten

Wie zijn wij?

Wij zijn een club van circa 25 leden die iedere donderdag tijdens de lunch op informele wijze bij elkaar komt. Onze leden zijn actief in zeer uiteenlopende beroepsgroepen. Wat ons bindt is onze maatschappelijke betrokkenheid en de belangstelling voor de professionele dilemma's in elkaars vakgebied.

Waar staan wij voor?

Vanuit de Rotarygedachte staan wij voor het dienstbaar opstellen aan de maatschappij en aan elkaar. Wij willen onze talenten en professionele ervaring gebruiken om actief een bijdrage te leveren aan de samenleving. Binnen Rotary heet dit Community Service. Deze Community Service bestaat bij onze club met name uit steun aan projecten en instellingen in Rotterdam die we in een aantal gevallen ook financieel ondersteunen.

Clubverband

Vrijwel iedere donderdag lunchen we bij De Markies aan de Buitenhavenweg . Na de borrel en de lunch is het de beurt aan de spreker, die in zijn voordracht een bepaald onderwerp uitdiept. De bijeenkomsten worden meestal door externe sprekers verzorgd, maar ook de eigen leden komen aan het woord. Soms over een onderwerp waar ze veel kennis van hebben, maar ook in de vorm van een vakbericht of heel persoonlijk levensbericht. Regelmatig gaan op bezoek bij interessante bedrijven of organisatie of ondernemen wij activiteiten in de buitenlucht.

Ben je nieuwsgierig? Je bent van harte welkom om een lunch bij te wonen en zo vrijblijvend met ons club kennis te maken.

Rotaryclub on tour

Lions Club Schiedam organiseert klootschietkampioenschap en wij doen mee!

Lions Club Schiedam organiseert klootschietkampioenschap

SCHIEDAM - Lions Club Schiedam zal op zaterdag 20 april 2024 de kloten laten rollen in het Julianapark voor het goede doel. Dit jaar is het goede doel de Voedselbank Schiedam.

Op zaterdag 20 april a.s. zal Lions Club Schiedam alweer het Schiedamsch Klootschietkampioenschap organiseren, wat opnieuw eer betoont aan het feit dat het edele klootschietspel eeuwen geleden al in onze prachtige stad werd gespeeld. In de afgelopen jaren is er veel geld bij elkaar geschoten, waardoor een groot aantal organisaties financieel ondersteund kon worden. Dit jaar heeft Lions Club Schiedam na gezamenlijk overleg gekozen voor "Voedselbank Schiedam" als goed doel.

Bedrijven, families, scholen, politieke partijen en serviceclubs kunnen zich ook dit jaar weer aanmelden voor dit evenement. In totaal kunnen maximaal 24 teams strijden om de "Grote Kloot" van Schiedam.

De wedstrijd wordt gespeeld op 20 april aanstaande in en rondom het geweldige Julianapark, terwijl het Hoofd Kloot Centrum zich bevindt in de prachtige Tuinzaal van het Jacobs Gasthuis.

Om 14.00 uur zullen alle deelnemende teams tegelijk van start gaan.

11 Lagerhuis Debat

18 Gastspreker Janko Vink

Maak Rotary zichtbaar in onze omgeving

en laat anderen kennis maken met Rotary