Grondslagen

Rotary International (RI), ’s werelds oudste organisatie van serviceclubs, omvat ruim 33.000 clubs in meer dan 200 landen en gebieden. De ruim 1,2 miljoen leden van deze serviceclubs vormen een wereldomvattend netwerk van zakelijke en professionele leiders die vrijwillig hun tijd en talenten geven om de maatschappij waarin zij leven te dienen.

Service above Self

Het motto van Rotary, ‘Service Above Self’, dient als voorbeeld voor de humanitaire geest van de organisatie. Een sterke onderlinge ‘Fellowship’ en de inzet voor zinvolle lokale en internationale serviceprojecten, kenmerken Rotary wereldwijd. Basiskennis van Rotary Rotary kent een rijke, soms complexe traditie en organisatorische structuur met vele programma’s en gewoonten die verwarrend kunnen zijn voor nieuwe en zelfs niet zo nieuwe leden. De bijlage ‘Grondslagen van Rotary’ voorziet in de basiskennis en zal ieder lid een beter beeld geven van Rotary.