NLDoet acties voor Jacobahof, buurttuin Zusterstraat en Schappelijk 12 maart 2022

Geholpen door een lekker zonnetje hebben we op verschillende manieren de handen uit de mouwen gestoken tijdens NLDoet. In de Zusterhof is een boomhut opgebouwd en kunnen de kinderen nu veilig de glijbaan af, in de tuin zijn planten gezet en is de zandbak met vele kruiwagens zand bijgevuld. Aan de overkant bij de Jacobahof is flink gesnoeid in bramenstruiken en heg zodat de moestuintjes n de druivenplant meer zon krijgen, is de picknicktafel weer geschuurd en stralend gelakt, zijn allerlei perken omgeploegd, plantjes gezet en nog meer klussen gedaan. Een hele productieve dag en we werden verwend met een heerlijke lunch uit de foodtruck van E25 Zorg en Welzijn.

Tegelijkertijd stonden een aantal leden van Rotary Club ’s-Gravenhage Residentie, Rotary Club Scheveningen en Rotaract Scheveningen bij 5 supermarkten in Scheveningen om extra boodschappen op te halen als donatie aan winkeltje Schappelijk, voor de klanten van de Scheveningse voedselbank. Samen met andere vrijwilligers zijn 235 kratten vol opgehaald, een hele goede vangst voor Schappelijk!

Schappelijk bedankt alle vrijwilligers van de Rotaryclubs Scheveningen, ’s-Gravenhage Residentie en de jongerenafdeling Rotaract heel hartelijk voor deze uiterst geslaagde inzamelingsactie. Deze vrijwilligers organiseren deze actie al jaren met onverminderd enthousiasme.

Ruim 60 gezinnen en alleenstaanden op Scheveningen maken gebruik van de Voedselbank. Zij komen ook in aanmerking voor een pas voor Schappelijk. Door de stijgende energieprijzen en de steeds duurder wordende boodschappen is de sociale winkel hard nodig voor deze groep.

Voor meer informatie over Schappelijk zie www.schappelijk-scheveningen.nl.