Zelf aan de slag met End Polio Now tulpenbollen

Al vele jaren draagt Rotary de End Polio Now actie, waarbij geld wordt ingezameld voor de uitroeiing van het poliovirus. In 2019 heeft Rotary in Nederland 149.000 Ero opgehaald door de verkoop van End Polio Now Tulpenbollen. Daarbij komen nog extra donaties, en een verdriedubbeling door de Bill en Melinda Gates Foundation: totale Nederlandse opbrengst voor 2019 is ruim 570.000 Euro. Alleen in fghanistan en pakistan komt nog polio voor, de rest van de wereld is poliovrij verklaard, mede dankzij deze jarenlange actie van Rotary.

Onze Rotary Club gaat dit jaar een experiment aan.

In september hebben onze leden tulpenbollen besteld waarvan devopbrengst bestemd is voor de End Polio Now actie van Rotary International.

Leden hebben deze bollen ter beschikking gesteld van onze eigen “tulpenbakjes” actie.

John Duivenvoorden van Duif International heeft 65 bakjes ter beschiking gesteld.

Een vijftal Rotarians heeft in december de bakjes met bollen beplant, en bij Marianne Cox in de kelder gezet.

Marianne heeft ze toegesproken en af en toe water gegeven, en uiteindelijk deels herverdeeld onder drie andere leden.

Na veel aarzeling kwamen er half april zowaar bloeiende tulpjes naar boven.

Eind april bakjes weggegeven, aan cliënten van Middin locatie Binnenklingen Kijkduin, en Middin locatie Olieberg in Scheveningen.

Spannend: we wisten niet of het zou gaan lukken met de tulpjes, maar heel mooi dat ze uitgekomen zijn en anderen er ern plezier mee hebben kunnen doen.

Veel dank aan iedereen die hier aan meegewerkt heeft