verrassingslunch-voor-ouderen-2okt2022

Verrassingslunch voor ouderen

Op 2 oktober j.l. hebben de gezamenlijke Rotary clubs, Sittard, Geleen, Sittard-Geleen Deux Ville en Elsloo Maaskant in het kader van de Week tegen Eenzaamheid een lunch georganiseerd voor alleenstaand ouderen uit de regio Sittard, Geleen, Stein en Beek. De ouderen welke zich hiervoor aangemeld hadden werden tegen halftwaalf aan huis opgehaald en naar Kasteel Limbricht gebracht, met speciaal vervoer.

Zo’n dertig clubleden ( gastvrouwen/ heren ) hadden de zaal versierd en de gereedstaande tafels gedekt. Fanfare St. Jan Leyenbroek verwelkomde de gasten met een heerlijk stukje muziek. Tegen half één was iedereen ( 89 personen ) aan tafel en werd het voorgerecht door de clubleden geserveerd. Na het voorgerecht verscheen de goochelende clown Ronaldo op het toneel die de gasten verraste met een imposante trukendoos.

Wederom moesten de clubleden aan de bak om het hoofdgerecht te serveren en voor de nodige consumpties te zorgen. Dat dit in de smaak viel bleek wel bij het afruimen, alle borden waren nagenoeg leeg, met de complementen aan de kok. Vervolgens is er een optreden van Jo en Lisette, begeleid met accordeon en tamboerijn brachten ze een aantal ouderwetse meezingers ten gehore. Daarna werd er een overheerlijk toetje geserveerd.

De gasten waren vol lof over de georganiseerde middag en de clubleden werden dan ook meermaals bedankt voor de gezelligheid en het lekkere eten.

Tegen vier uur was er het slotact van Ivo van de Bijl, welke met een aantal Duitse slagers en potpourri’s zelfs de beentje van de vloer kreeg.

Om half vijf moest toch echt iedereen naar huis met de al wachtende taxibusjes voor de deur.

Al met al een leuke en gezellige middag zowel voor de gasten als de clubleden, met dank aan de organisatie.