Rotary Kinderkamp

Het bestuur van de Stichting Rotary Kinderkamp heeft besloten om het Rotary Kinderkamp ook in de zomer van 2024 te laten plaats vinden op het eiland Schiermonnikoog. Het kinderkamp vindt plaats van zaterdag 3 tot en met zaterdag 10 augustus. De inschrijving hiervoor start op vrijdag 1 maart 2024.

Het tofste vakantiekamp van...

...misschien wel de héle wereld. Kinderen beleven er de meest toffe, geweldige avonturen. Wat denk je bijvoorbeeld van vliegeren, wadkliederen, kanoën, vlotten en hutten bouwen, varen op de Waddenzee, een circus workshop met eigen optreden, pijl & boogschieten en strandjutten of lasergamen? En vergeet ook de bonte avond, de disco en het kampvuur niet!

Vanaf Lauwersoog begint het avontuur al met een boottocht van ruim drie kwartier over de Waddenzee naar het eiland Schiermonnikoog. De kinderen logeren op een boerderij en slapen daar in ruime slaapkamers (4 tot 8 personen) met stoere stapelbedden van steigerhout. Op het erf is van alles te beleven. Lekker actief op het volleybal- en voetbalveld, chillen op de schommels en in de hangmatten. De kookmoeders serveren het eten in het gezellige dagverblijf, waar alle ruimte is voor spelletjes, knutselen en lekker chillen in de leeshoek. Het is een kamp zonder internet en computerspelletjes. Samen activiteiten ondernemen en aandacht hebben voor elkaar staan voorop!

Nieuwsberichten

Naar alle nieuwsberichten

Rotary Kinderkamp in beeld

Wat is dat, het Rotary Kinderkamp?

Sinds 1972 werd door Rotary op het eiland Vlieland jaarlijks een vakantiekamp georganiseerd voor kinderen die niet met vakantie kunnen, bijvoorbeeld als gevolg van financiële nood of door bijzondere gezinsomstandigheden. In 2023 verhuisde het kamp van Vlieland naar Schiermonnikoog en werd de naam gewijzigd in Rotary Kinderkamp. Zo'n veertig kinderen, in de leeftijd van 9 tot en met 11 jaar, mogen mee naar het eiland en hebben daar een onvergetelijke vakantieweek.

De kinderen komen uit het hele land en worden aangemeld door een plaatselijke Rotaryclub. Voor de selectie zoeken clubs vaak contact met maatschappelijke instanties in hun omgeving, zoals o.a. Jeugdzorg, Stichting Leergeld, Humanitas, Leger des Heils, voedselbanken en scholen. Een van de clubleden treedt op als Kinderkamp contactpersoon, verzorgt de aanmelding en is het aanspreekpunt voor de ouders/verzorgers van de kinderen en voor de organisatie van het Rotary Kinderkamp.

Leden van de club brengen de kinderen van huis naar Lauwersoog, vanwaar de boot naar Schiermonnikoog vertrekt, en halen ze na het kamp weer op. Het kamp is gratis voor de deelnemende kinderen. De kosten worden betaald door de Rotaryclub.

Het kamp wordt begeleid door studenten die meegaan als vrijwilliger. Zij staan onder verantwoordelijkheid van de organisatie van het kamp. De reacties van de kinderen zijn hartverwarmend na de eilandvakantie. Ze maken nieuwe vriendjes en vriendinnetjes en krijgen de aandacht die ze in het dagelijks leven soms moeten ontberen. Geen wonder dat aan het einde van het kamp bij het afscheid in Lauwersoog niet alleen bij de kinderen, maar ook bij de leiding traantjes worden weggepinkt.

ANBI

Stichting Rotary Kinderkamp voldoet aan de eisen die verbonden zijn aan de ANBI-status.
Voor de publicatie klik hier

Privacyverklaring

Stichting Rotary Kinderkamp hanteert een privacybeleid volgens de regels van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).
Voor onze Privacyverklaring klik hier