Inschrijving Rotary Kinderkamp 2024 geopend

Esther Hagen | 01/03/2024

Na een succesvolle pilot op Schiermonnikoog in 2023 gaat het Rotary Kinderkamp komende zomer door! Sterker nog: de inschrijving is per vandaag (1 maart) geopend.

Een korte terugblik. Corona en organisatorische perikelen hebben ervoor gezorgd dat het bestuur van Stichting Rotary Kinderkamp, voorheen het bekende Vlielandkamp, veel moeite heeft moeten doen om het Kinderkamp voort te kunnen zetten. Nadat bekend werd dat de accommodatie op Vlieland niet langer beschikbaar was, is het bestuur - onder leiding van voorzitter Hidde Jan Wapstra van Rotaryclub Bussum - intensief op zoek gegaan naar een nieuwe passende locatie.

Na lang zoeken werd een locatie gevonden op Schiermonnikoog, bij de ruime en moderne groepsaccommodatie Eureca. In de zomer van 2023 is daar een succesvol eerste pilot georganiseerd. Meer dan 40 kinderen hebben kunnen genieten van een zorgeloze vakantieweek. Kinderen die anders niet met vakantie hadden gekund, bijvoorbeeld als gevolg van financiële nood of gezinsomstandigheden. Alle reden om de traditie van het organiseren van een vakantiekamp voor deze kwetsbare kinderen voort te zetten op het mooie Schiermonnikoog.

De coördinatie van het kinderkamp is dit jaar in handen van de jeugdcommissie van RC het Eiland Schiermonnikoog, bestaande uit Tatjana Robberts en Jeroen Dwars. In de week van 3 t/m 10 augustus 2024 zal RC het eiland Schiermonnikoog de kinderen ontvangen.

Rotaryclubs kunnen tot 1 mei kinderen aanmelden. Een uitgebreide uitleg over het aanmelden staat hier op de website vermeld.