RC Schiermonnikoog helpt een handje

Frits Boddeman | 07/08/2023

Kinderen, bagage en Rotarians (de chauffeurs uit het hele land) zijn op de vertrek- en ophaaldagen in groten getale aanwezig bij de terminal van Wagenborg Passagiersdiensten. Gelukkig kan Stichting Rotary Kinderkamp rekenen op de hulp van een aantal nuchtere Friezen van Rotaryclub Schiermonnikoog die, gehuld in de knalgele Rotary veiligheidshesjes, ingrijpen voordat een chaos kan ontstaan.

Bij de ontvangst van de kinderen en het innemen van de bagage leveren clubleden van RC Schiermonnikoog de nodige hand- en spandiensten. Alle bagage wordt door hen in een bestelwagen geladen en naar de groepsaccommodatie op het autoluwe eiland gebracht. Een geweldige luxe, want normaalgesproken moeten eilandgangers zelf hun bagage meenemen op de boot.

Aangekomen op het eiland staan de leden van RC Schiermonnikoog ons met raad en daad terzijde. Met kennis van de lokale omstandigheden kunnen ze pragmatische oplossingen aangedragen als zich onverhoopt een probleem voordoet. En staan er tijdens het kamp toevallig (?) poffertjes op het menu, dan verschijnen clubleden tot onze grote verrassing met een heuse poffertjeskraam bij de groepsaccommodatie. Dat is smullen geblazen!