Sociale lunch voor vrijwilligers

Vrijwilligers zijn onbetaalbaar, maar ze waarderen het bijzonder als ze af en toe zelf in het zonnetje worden gezet. Dat gebeurde vrijdag 29 december voor de ruim veertig vrijwilligers van Welzijn Teylingen zeker, want zij werden verrast met een Sociale Lunch.... Leden van de Rotary Club Voorhout waren die dag al uren bezig met de voorbereidingen om de vrijwilligers te verrassen met enkele speciaal gemaakte en overheerlijke gerechten. Initiatiefneemster Claudia Braxhoofden informeert: “Deze vrijwilligers zetten zich het hele jaar door in voor Welzijn Teylingen. Normaal gesproken kopen we op budgetniveau in, maar in dit geval hebben we de sociale lunch heel feestelijk kunnen aankleden.” De sociale lunch, die inmiddels al twee seizoenen een groot succes is, heeft namelijk een mooie donatie gekregen van Leon en Marja Heemskerk. Zij stoppen met hun transportbedrijf, omdat ze met pensioen gaan. “In plaats van het schenken van wijn aan relaties doneerden ze liever aan de sociale lunch, omdat het zo’n mooi Voorhouts initiatief is”, licht Braxhoofden toe. “Hierdoor kunnen we met wat luxere ingrediënten aan de slag.” Dat blijkt: de vrijwilligers worden als eerste verrast met een glaasje bubbels en een pasteitje met zalm. Hierop volgt een pastinaaksoep met daarna een herten- en reestoof, compleet met onder meer rodekool en een appelcompote. De sociale lunch onder luid applaus en met veel ‘Aahs’ en ‘Oohs’ afgesloten met een spectaculaire ijsbombe met flikkerende sterretjes. Na nog een kop koffie met bonbonnetjes gingen de vrijwilligers culinair volledig verzadigd naar huis, waarbij ze nog een hyacintenbol cadeau kregen. Immers; vrijwilligers laten iedere organisatie opbloeien.

De volgende sociale lunch vindt op 12 januari in De Speleweij plaats. Mensen kunnen zich nog opgeven bij Welzijn Teylingen. “Het wordt een Nepalese lunch, met speciale ingrediënten die ik zelf uit Nepal heb gehaald.” Daarnaast zijn er nog sociale lunches in februari, maart en april. Braxhoofden nodigt iedereen uit om aan te schuiven. Meer informatie: www.welzijnteylingen.nl.