Onderscheidingen Rotary!
Houtactie 2023
Bestuur 2023

Welkom op de site van Rotaryclub Wassenaar

Houtactie voor Fonds Wassenaar en Shelterbox groot succes!

Op vrijdag 17 en zaterdag 18 februari staken een groot aantal leden van Rotary Wassenaar de handen flink uit de mouwen. Enkele weken eerder bleek een grote beuk bij een van de leden in de tuin op omvallen te staan. Omdat de boom al flink op leeftijd was bleek er een aanzienlijke hoeveelheid (stook)hout te ontstaan.

De boom werd professioneel omgehaald en in flinke schijven gezaagd waarna de leden van Rotary Wassenaar met professionele kloofapparatuur de schijven in haardgrote blokken hebben gekliefd.

In totaal werden 22 bigbags van een een kuub handmatig gevuld en door vrijwilligers thuisbezorgd.

De actie heeft uiteindelijk het volgende opgebracht: 22 m3 openhaardhout, een bedrag van € 2150 voor Fonds Wassenaar (dit bedrag wordt door Fonds 1818 verdubbeld tot € 4.300) en een bedrag € 3.400 aan shelterboxen de hulp voor de aardbevingen in Turkije en Syrië.

Dorpsgenoot en Rotarylid Bram Binnendijk bracht binnen het dorp met zijn tractor veel bigbags rond

Clubsite (besloten)

Rotary Activiteiten

Rotary Wassenaar

is actief op diverse vlakken. Zo zijn er meerdere commissies bezig met de Servicegedachte. Hieronder treft u binnenkort een overzicht van de activiteiten van een aantal commissies.

Community Service

'Steunt projecten van algemeen maatschappelijke aard en ter leniging van menselijke noden, zowel met financiële middelen als anderszins'. Klik voor het aanvragen van financiële steun onder op deze pagina op 'Steun vragen' voor het aanvraagformulier.

Jeugd Service

Biedt ondersteuning aan uitwisselingsprojecten en lokale of landelijk initiatieven ter bevordering van jeugdwelzijn.

Job Rotary

JobRotary biedt oudere werkzoekenden belangeloos persoonlijke ondersteuning en actieve begeleiding op weg naar nieuw werk, via een landelijk dekkend netwerk van deskundige mentoren

JobRotary

Open monumentendag 9 september 2023

Rotary Wassenaar is medeorganisator van de open monumentendag 2023. De opening zal gedaan worden op 9 september 2023 door onze burgemeester Leendert de Lange om 10.30 uur, en de voorzitter van het comité Inge Zweerts de Jong, naast het evenementenplein in de van Hogendorpstraat.

Na de officiele opening van de Open Monumentendag 2023 kunt u gaan wandelen in het centrum langs de speciaal geopende monumenten. Vrijwilligers zullen u iets vertellen of u kunt kijken in de QR-codes op de plattegrond.

De hele dag kunt u door middel van de speciale fietsroute langs de open monumenten fietsen, wandelen of rijden. Tussendoor vertellen we u ook iets over monumenten die prachtig zijn maar niet open.

Het thema is levend erfgoed dit jaar en sommige van onze mooiste monumenten zullen dan ook opgeluisterd worden met activiteiten.

Bij de Molen Windlust kunt u tijdens het wachten bij Galerie de Graanschuur naar binnen waar speciale activiteiten zijn

In ons raadhuis de Paauw zullen raadsleden van de gemeente Wassenaar u rondleiden Ook zal er een speciale lezing zijn. De exacte tijd wordt later doorgegeven.

In de muziektent op het Burchtplein zullen een groot deel van de dag muzikale optredens zijn.