Goed doel Circuitrun 2016

ROTARY CLUB ZANDVOORT

“GOED DOEL FONDSENWERVING 2016

Jaarlijks worden er 1500 kinderen geboren met een hartafwijking.

Er overlijden in Nederland nog steeds gemiddeld 155 kinderen per jaar aan een hartaandoening, waarvan driekwart ten gevolge van een aangeboren hartafwijking.

Hartekinderen

Stichting Hartekind zet zich in voor kinderen met aangeboren hartafwijkingen: “Hartekinderen. Zij lopen voortdurend aan tegen dingen die hun vriendjes/vriendinnetjes gewoon mogen en kunnen, maar zij niet. Wij willen dat deze kinderen “gewoon kind” kunnen zijn, met als motto “Kind zijn, hart nodig!

Aangeboren hartafwijkingen bij kinderen zijn veel zeldzamer en totaal verschillend van andere (volwassen) hartaandoeningen. Vernieuwend onderzoek naar aangeboren hartafwijkingen vereist een aanpak die gericht is op specifieke genetische eigenschappen van deze vorm van hart- en vaatziekten.

Stichting Hartekind wil fondsen bijeenbrengen voor dit onderzoek en wil ook het aantal relevante onderzoeken verder uitbreiden.

Onze kernwaarden spreken voor zich: hoopgevend, inspirerend, positief, transparant en bovenal op het kind gericht.

Levenslang

Hartekinderen blijven levenslang geconfronteerd met hun ziekte, omdat deze steeds opnieuw en in verschillende gedaantes de kop op kan steken. Denk daarbij aan hartoperaties, lange ziekenhuisopnames, hartritmestoornissen en de dagelijkse beperkingen en ongemakken.

Stichting Hartekind is in 2008 opgericht om ervoor te zorgen dat deze grote, groeiende groep Hartekinderen permanent de zorg en aandacht krijgt die ze verdient.