Bestuurswissel
THEME 2023-2024
KLIK HIER VOOR FILMPJE

Wie zijn wij?
Wij zijn een actieve club van circa 50 leden en onderdeel van het krachtige internationale netwerk van Rotary, één van de meest actieve kennisnetwerken en grootste vrijwilligersorganisaties ter wereld, maar met impact in kleine gemeenschappen. Onze leden zijn actief in een leidende rol in zeer uiteenlopende beroepsgroepen. Wat ons bindt is onze maatschappelijke betrokkenheid en de belangstelling voor de professionele dilemma's in elkaars vakgebied.

Waar staan wij voor?
Vanuit de Rotary gedachte staan wij voor het dienstbaar opstellen aan de maatschappij en aan elkaar. Wij willen onze talenten en professionele ervaring gebruiken om actief een bijdrage te leveren aan de samenleving. Rotary Club Ambt Almelo helpt projecten en instellingen in Almelo en omstreken met inzet van onze leden In een aantal gevallen ondersteunen we projecten ook financieel door middel van fondsenwerving. Internationaal zijn we ook actief, bijvoorbeeld in het project “Veilige verloskunde voor vrouwen in Oeganda”

Clubverband
Onze bijeenkomsten zijn op donderdagavonden tussen 18:00 en 19:30 in de Shamrock in Almelo. Na het nuttigen van de maaltijd is het de beurt aan een spreker, die in zijn voordracht een bepaald onderwerp uitdiept. De bijeenkomsten worden zowel door eigen leden als ook door externe sprekers verzorgd. Naast de wekelijkse bijeenkomst zijn er door het jaar heen clubactiviteiten zoals running diner, wandeltocht en bedrijfsbezoeken.

Hartelijk welkom op de website van Rotary Club Ambt Almelo!

Via deze link zie je een kort filmpje over Rotary, het vertelt kort en bondig over het ontstaan, waar Rotary voor staat en wat we doen bij Rotary.

Waarom lid worden van een serviceclub?

Je bent hartstikke druk met werk en carrière. Als je een gezin hebt, vraagt ook dat de nodige tijd en er moet ook nog gesport worden. Toch vraag je je met enige regelmaat af of dat nou alles is. Dan wordt het tijd eens na te denken over het lidmaatschap van een serviceclub.

Waarom lid worden van Rotary?

Rotary is de oudste en grootste serviceclub van de wereld met maar liefst 1,2 mln. leden en ruim 35.000 clubs in 162 landen. Je bent dus onderdeel van een fijnmazig mondiaal netwerk. Wij zetten ons in voor goede doelen, voornamelijk in Almelo, maar ook ver daarbuiten. Soms door geld te geven, maar meestal door zelf iets te doen. Handen uit de mouwen, dat is goed voor de onderlinge band, effectief en dat geeft veel betrokkenheid en daardoor voldoening. Daarbij maken we gebruik van de zeer gevarieerde netwerken van onze leden. De leden zijn ons kapitaal, die zijn goud waard.

Wat biedt Rotary jou?

Onze Rotary Club bestaat al sinds 1977 en in de club zijn vrouwen en mannen van alle leeftijden vertegenwoordigd. Wekelijks ontmoet je elkaar op de donderdagse clubbijeenkomst en de leden bouwen onderling snel een vriendschappelijke band op. Wij vormen een gemêleerd gezelschap met veel saamhorigheid, kennis, kunde en grote gevarieerdheid in beroep en achtergrond in een organisatie waarbij iedereen wordt betrokken bij de activiteiten.

Heb je belangstelling stuur dan een mailtje naar info@rcaa.nl