lid worden

Profiel

Wij zoeken mensen die actief willen bijdragen aan de maatschappij.

Over het algemeen zijn onze nieuwe leden mannen tussen de 35 en 50 jaar die wonen of werken in Amersfoort. Zij zijn senior in hun vakgebied en voegen qua beroep, achtergrond en persoon iets extra's toe aan de diversiteit van onze club.

Om rekening mee te houden

Lidmaatschap is niet gratis en niet vrijblijvend. Contributie, wekelijks samen eten en borrelen, sociale activiteiten en incidentele giften zijn kosten waar je rekening mee moet houden.

Daarnaast is het de bedoeling dat je gemiddeld minimaal 3 van de 4 wekelijkse bijeenkomsten bijwoont. Daarnaast hebben we regelmatig activiteiten waar je bijdrage verwacht wordt.

Wat je ervoor terugkrijgt

Naast de gelegenheid om echt iets voor de maatschappij te doen krijg je ook een club met veel kameraatschap (Fellowship) ervoor terug. Er ontstaan hechte vriendschappen. Naast de formele clubactiviteiten zijn er ook allerlei sociale activiteiten die de cohesi in de club bevorderen. Zoals een kook-club, rally weekend, fylosofieweekend en een groep van audio liefhebbers.

Procedure

• Meestal komen nieuwe leden uit het zakelijke of persoonlijke netwerk van de bestaande leden. Wanneer Rotary ter sprake komt wordt uitgelegd wat Rotary is, hoe onze club in elkaar zit en gaat het gesprek erover of je interesse hebt in de club.
  • Vervolgens wordt een informeel gesprek geinitieerd met twee of meer leden van de club. In dat gesprek wordt dieper ingegaan op Rotary en of er een match kan zijn tussen jou en de club.
  • Je wordt dan door 2 leden voorgedragen aan de ledenclassificatiecommissie. Deze toetst of je classificatie (beroep) voldoende toevoegt aan de diversiteit van de club en of je voldoet aan het profiel dat we verwachten. De ledenclassificatiecommissie legt jouw cv dan voor aan het bestuur.
  • Het bestuur besluit om je "voor te hangen"  aan de leden van de club. Alleen zwaarwegende redenen kunnen reden zijn om je niet uit te nodigen.
  • Je wordt uitgenodigd om tijdens een clubavond kennis te maken met de club. Na circa 3 clubavonden vragen we je of je toe wil treden tot de club. Bij een positief besluit vindt daarna jouw installatie plaats.

Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.