Ontstaan en geschiedenis van Rotaryclub Bladel, Reusel-De Mierden

2001/2002 eerste berspreking.

Een eerste bespreking over de oprichting van een nieuwe Rotaryclub in de Kempen werd gehouden in het verenigingsjaar 2001 / 2002 in een bijeenkomst van de Uitbreidingscommissie van District 1550.

1 juli 2002 besluit oprichting nieuwe club.

Aanbieden van het extension survey aan District Gouverneur van District 1550 Arnold Wintjes met het advies om een nieuwe club op te richten in het gebied Bladel, Reusel-De Mierden.

Begin 2003 werd het besluit genomen tot oprichting van de nieuwe club.

Rotary Club Eindhoven - Zuid werd bereid gevonden als sponsorclub op te treden.
Mike Gerrits, lid van Rotary Club Eindhoven – Zuid, werd benoemd als Special Representative en Gerard Kaspers als Extension Councellar.

13 mei 2003 eerste bijeenkomst club in oprichting.

De eerste bijeenkomst van de nieuwe Rotary Club in oprichting werd gehouden.
Aanwezig waren Special Representative Mike Gerrits en Extension Counsellar Gerard Kaspers en de Key Members Eric Brust, Ronald den Heijer, Ingrid de Jong – van den Heuvel, Wim Kurvers, Siobhan O’Connell en Toon Voorbraak.

Kernwoorden voor het profiel van de nieuwe club.

Professioneel, afspraken nakomen, serieus, respectvol en eerlijk, maar ook: tolerant, informeel, open en integer.
Duidelijke service naar elkaar èn de gemeenschap, met accent op 'Samen Doen'.

15 oktober 2003 locatie de Hofstee.

De eerste bijeenkomst werd gehouden in restaurant De Hofstee.

Als eerste goede doelen project werd gekozen voor een optreden van het gezelschap van Willy Caron dat voor ouderen uit de omgeving een muzikale middag verzorgde en het vervullen van wensen van ouderen uit het Kempisch Verpleegtehuis.

10 juni 2004 oprichtingsvergadering.

Op deze datum vond de oprichtingsvergadering plaats.

Tijdens deze bijeenkomst werd aan gouverneur Arnold Siemons meegedeeld dat in de vergadering van 10-06-2004 de statuten van Rotary International door

Rotary Club Bladel, Reusel - De Mierden zijn aanvaard. De leden stelden zich vervolgens voor. Aan de gouverneur werden de aanvraagformulieren van RC Bladel, Reusel-De Mierden in oprichting overhandigd om te worden toegelaten als lid van Rotary International.

29 juni 2004 toelating tot Rotary International.

Toelating tot Rotary International.

27 november 2004 charteruitreiking.

Start oprichting Rotary Club Bladel, Reusel - de Mierden met gouverneur Andries Bosma, gevolgd door een stijlvol feest.

21 maart 2009 vriendschapsband met RC Willich Duitsland.

Jumelage RC Bladel, Reusel-De Mierden en RC Willich). www.rotary-willich.de

De beide voorzitters 2008-2009, Marion Roxs en Pia Garst, hebben onder toeziend oog van hun beider gouverneurs en clubleden de Jumelage-oorkonde ondertekend.