Welkom in Bonn, the City of Joy

Beleef de "Rotary European Summit" wanneer leden van de Rotary-familie uit meer dan tien landen samenkomen om inspiratie op te doen en van elkaar te leren.

Tot ziens in Bonn van 30 augustus tot 1 september 2024.

▬ BOEK HIER JE TICKETS ▬

▬ BOEK JE HOTEL ▬

Welkom in Bonn, de stad van Beethoven en het Duitse centrum voor de Verenigde Naties! Inderdaad, Bonn huisvest meer dan 25 VN-organisaties, elk toegewijd aan verschillende facetten van wereldwijde duurzaamheid.

Een van deze is het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake Klimaatverandering (UNFCCC), dat verantwoordelijk is voor het organiseren van de jaarlijkse klimaatconferenties. Bonn neemt duurzaamheid uiterst serieus en heeft zich over de laatste 25 jaar ontpopt als een internationaal centrum voor duurzaamheidsinitiatieven."

Ludwig van Beethoven, die in 1770 hier geboren werd, integreerde al duurzaamheid in zijn Symfonie nr. 6, die ook bekend staat als de "Pastorale Symfonie". Zijn geboortehuis is tegenwoordig een museum dat ook digitaal bezocht kan worden.

In 1949 werd de grondwet van de Bondsrepubliek Duitsland in Bonn aangenomen. Deze fundamentele wet heeft de afgelopen 75 jaar als basis gediend voor de succesvolle democratische en economische ontwikkeling van de Bondsrepubliek Duitsland. Het 'Pad van de Democratie' in de stad Bonn leidt u langs de gebouwen waar al meer dan vijf decennia geschiedenis geschreven wordt.

▬ GEEF JE OP VOOR DE NIEUWSBRIEF ▬