Aan alle leden van district 1590

Beste Rotarians en Rotaracters,

Met veel genoegen nodigt Rotaryclub Pekela je uit voor de districtsconferentie van dit Rotaryjaar. Het centrale thema van deze DISCON is de energietransitie.

Deze conferentie belooft een inspirerende en informatieve dag te worden, waarbij we de ontwikkelingen in onze regio op het gebied van energie met jullie zullen verkennen. Groningen is niet alleen nu maar al eeuwen de energieleverancier van Europa.

De sprekers van deze dag zullen je meenemen door deze ontwikkelingen heen.

• Willem Foorthuis zal ons een blik geven op de geschiedenis van de Veenkoloniën.
  • Eric Lücke vertelt over de uitdagingen van de energietransitie en hoe samenwerking hierbij tot succes kan leiden
  • Cas König zal ons een overzicht geven van de ontwikkelingen bij Groningen Seaports.

In de middag kun je intekenen voor verschillende workshops zoals een bezoek aan het Veenkoloniaal Museum, een wandeling door Veendam met aandacht voor Jugendstilgebouwen, en workshops verzorgd door Avitec en Hyperloop.

Tijdens de pauzes zullen diverse stands informatie bieden over duurzame ontwikkelingen door plaatselijke coöperaties, Avitec en ShelterBox.

We kijken ernaar uit om jullie te verwelkomen op deze bijzondere dag vol kennisdeling en inspiratie. Partners en introducés zijn ook van harte welkom.

Mede namens RC Pekela,

Marijke Inklaar,