2002 Asielzoekerscentrum

Rotary Diemen heeft in 2002 een actie gedaan met het Asielzokerscentrum te Diemen.

Met de hulp van Art for All heeft Jaap Cok, met verschillende Rotary leden een middag geschilderd met ongeveer 25-30 kinderen van 7-14 jaar.

De kinderen komend vanuit meer dan 10 verschillende landen zoals o.a. Somalië, Irak, Iran, Afghanistan; wilden wij niet alleen een creatieve middag laten hebben, maar dat ze zelf door het schilderen een eigen bijdrage konden geven aan hun recreatiezaal. De kale wanden werden een feest van kleur op grote linnen doeken, die door een gift konden worden gekocht. Met de hulp van moeders en vaders hebben ze 10 grote schilderijen geschilderd.

Vol enthousiasme hebben de kinderen gewerkt en de ouders stonden verbaast wat onder goede leiding tevoorschijn kwam aan dieren, mensen, bomen en bloemen.

De volgende zaterdag werd de zaal officieel geopend met een toespraak van de burgemeester van Diemen en een feestelijke dag werd het voor alle bewoners wat gepaard ging met veel muziek en heerlijke gerechten . Ook vele Diemenaren waren aanwezig.