WAT DOEN WIJ

1 of 38

Een sfeerimpressie van de zeer geslaagde Santa Run Diemen, gehouden op zaterdag 16 december 2023

Open avond met kunstenares Netty Röge

Op dinsdagavond 7 november 2023 zette Rotary Diemen kunstenares Netty Röge in het zonnetje. De kunstenares uit Diemen is 82 en gaat met pensioen. Dit werd een unieke avond: het is de laatste keer dat Netty Röge haar kunstwerken laat zien. Rotary Diemen organiseerde deze open avond van 19.00 tot 20.30 uur in het Wapen van Diemen, samen met Kunstzin Diemen.

Netty Röge tovert eieren om tot ware kunstwerken. Elk ei vertelt een bijzonder verhaal. Afgelopen jaren was haar kunst te zien op exposities in heel Europa. Ze won verschillende prijzen met haar ‘egg art’. Beroemd is de totem die ze maakte voor een expositie over Hiëronymus Bosch in Boymans van Beuningen. De totem, onderdeel van ‘de tuin der lusten’, is nu te bewonderen in een museum in Barcelona.

Laatste kans

Netty Röge stopt  met haar werk als ‘egg artist’. Voor deze open avond heeft ze circa 50 kunstwerken geselecteerd die ze graag laat zien aan kunstliefhebbers in Diemen. Tijdens de expositie vertelt ze over haar techniek en haar vak. Netty Röge woont ruim 50 jaar in Diemen en is lokaal ook bekend om haar schilderlessen.

1 of 3

Rotary Diemen heeft een tijdelijke weggeefwinkel georganiseerd. Vanaf 24 september tm 8 oktober was de winkel open rondom het Duurzaam Diemen Festival.

Met hulp van vele vrijwilligers en leden van de Kinderraad Diemen zijn vele spullen van eigenaar gewisseld.

1 of 2

Regelmatig organiseert Rotary Diemen opruimacties. Zoals Prik Diemen Schoon op 8 oktober 2023. In een uur tijd verzamelen wij met zoveel mogelijk mensen zwerfafval.

1 of 1

Rotary Diemen helpt de voedselbank Diemen met Toffe Tasjes. Toffe Tasjes zijn tasjes die door Diemenaren maandelijks gevuld worden met houdbare producten. Ook hierbij geldt: iedereen kan meedoen! De Voedselbank is blij met elke gevulde tas.

1 of 1

Rotary Diemen doet mee aan NL Doet. In maart 2023 zijn diverse woonkamers geschilderd en behangen.

1 of 1

Elk voor- en najaar vult Rotary Diemen de plantenbakken bij woon- en zorgcentrum Berkenstede in Diemen.

1 of 4

Ter gelegenheid van het 25 jarig bestaan van de Rotary Club Diemen op 22 mei 2022:

Op rij 1 een foto van de charterleden van onze Rotary Club Diemen,

genomen op17 mei 1997.

Daarnaast   een foto van de leden  alsmede een foto van de leden en vele oudleden tezamen, genomen op het lustrumfeest van 22 mei 2022.

Op rij 2 : een foto van de oprichters van onze club, genomen op 22 mei 2022.