Rotary de Wouden

Gezellige drukte bij de Pramenregatta 2023

Welkom op de website van Rotary Drachten de Wouden.

Samen voor de samenleving

Zoals elke Rotaryclub willen we voor de samenleving dienstbaar zijn. We steunen goede doelen, zowel internationaal, nationaal als lokaal. We maken deel uit van Rotary International, een wereldwijd netwerk van Rotaryclubs. Door allerlei projecten bieden we actieve hulp en financiële bijdragen aan onder andere poliobestrijding, schoon water, vluchtelingenhulp, alfabetisering en elementair onderwijs. Naast extra handen bij sociaal- economische ontwikkeling in de buurt en verder weg.

Bijeenkomsten

Onze Rotaryclub Drachten de Wouden bestaat uit 30 leden van allerlei leeftijden en verschillende beroepen. De bijeenkomsten zijn ééns in de twee weken op maandag en beginnen om 17.45 met een drankje waarna we om 18.15 u. aan tafel gaan voor een gezamenlijke maaltijd. Aansluitend is er koffie waarna het programma begint tot 19.45 u. De locatie is meestal Restaurant Het Witte Huis te Olterterp.

Het programma is heel gevarieerd: een van de leden of een gastspreker verzorgt een inleiding of we bespreken projecten waarmee we bezig zijn of gaan. Door de verscheidenheid aan beroepen is er veel deskundigheid aanwezig. En natuurlijk is het onderhouden van de persoonlijke contacten een prettig en belangrijk onderdeel van het lidmaatschap, als basis voor samenwerking aan de projecten.

Heb je belangstelling voor lidmaatschap, neem dan contact op met de voorzitter.

Kijk verder op deze site naar onze projecten, de nieuwtjes, onze relatie met de Duitse zusterclub in Varel en natuurlijk de clubinformatie.