Rotaryclub Eindhoven-Zuid

Overdracht gouverneursstokje

Onze Club

Opgericht 18 juli 1990

Rotaryclub Eindhoven-Zuid is een zeer actieve en gezellige club die bestaat uit 37 maatschappelijk betrokken mannen en vrouwen uit verschillende leeftijd- en beroepsgroepen die elkaar veel energie geven. Onze Rotaryclub zet zich in voor diverse lokale en (inter)nationale maatschappelijke projecten.

ONZE JAARLIJKSE PROJECTEN

Met onze Midzomernachtwandeltocht, met een keuze tussen tochten van 5, 10, 15, 20 of 30 km, brengen de deelnemers en hun sponsors fondsen bijeen ten behoeve van kankerbestrijding. Doe mee en schrijf je in! Het resultaat van de editie op 24 juni 2023 kunt u hier lezen!

Met onze Rotary boottocht halen wij sociaal geïsoleerde ouderen in de regio Eindhoven een dagje uit hun isolement in een gezamenlijke activiteit met Rotaryclubs in de regio Eindhoven.

Met onze Dommelhoefwandeling verzorgen wij voor bewoners van Woonzorgcentrum Dommelhoef in Eindhoven een heerlijk avondje uit en sluiten af met een gezellig gezamenlijk diner.

Met ons dak- en thuislozen diner laten wij dak- en thuislozen in de regio Eindhoven even hun dagelijkse beslommeringen vergeten in een samenwerking met Straatpastoraat Eindhoven.

Met ons Goede Doelen Golftoernooi werven wij fondsen om via onze ANBI stichting gerichte goede doelen te kunnen ondersteunen. Twee voorbeelden hiervan zijn Rotary Shelterbox en de wederopbouw van de Sister Marie-Laurence Primary School te Sint Maarten. Voor onze deelnemers en sponsoren verzorgen wij hiervoor een vermakelijk en sportief netwerk evenement op een bijzondere lokatie.

BIJEENKOMSTEN
Elke donderdag 18.00 - 20.00 uur
Wisselende locaties (tijdelijk)

CONTACT CLUBS
Rotaryclub Arendonk, District 1630, België
Rotaryclub Wuppertal-Haspel, District 1810, Duitsland

SPONSORCLUB VAN
Rotaryclub Bladel, Reusel-de Mierden en van
Rotaract Club Eindhoven

CHARITY OPEN CHAMPIONSHIP

Vrijdag 13 september 2024, De Peelse Golfbaan

Op vrijdag 13 september 2024 organiseert Rotaryclub Eindhoven-Zuid in samenwerking met Lions Club Eindhoven Welschap, wederom het Charity Open Championship! Dit golftoernooi staat weer volledig in het teken van het goede doel. We spelen op de prachtige baan van De Peelse Golf een 18 holes wedstrijd in de spelvorm Texas Scramble.

De flights spelen voor een goed doel naar eigen keuze. Voor de drie flights met aflopend de beste score wordt een bedrag gedoneerd aan een door deze flights zelf aangedragen goed doel (bij voorkeur een Anbi stichting) ter waarde van respectievelijk € 2000, € 1000 en € 500.

MEEDOEN