xx

Rotaryclub Eindhoven-Zuid in actie!

De doelstelling van Rotary komt kernachtig tot uitdrukking in haar lijfspreuk ‘Service above Self’. Bij Rotary doen we dat actief en maken we dat samen zichtbaar. Wij zijn People of Action. Iets van jezelf geven, dienstbaar zijn. Niet alleen door het mede opzetten van lokale en wereldomvattende fundraisingprojecten, maar ook door het ter beschikking stellen van je (vak)kennis.

Ontdek hoe onze club door middel van diverse evenementen bijdragen aan het verbeteren van levens en het ondersteunen van belangrijke maatschappelijke doelen. Van het bestrijden van kanker tot het bieden van een dagje uit aan sociaal geïsoleerde ouderen, van het verzorgen van avondentertainment voor bewoners van een woonzorgcentrum tot het verlichten van de lasten van dak- en thuislozen. Lees verder om meer te weten te komen over onze initiatieven en hoe jij kan bijdragen aan een positieve verandering.

Rotaryclub serviceprojecten

1. Rotary boottocht: Sociaal geïsoleerde ouderen uit de regio Eindhoven genieten van een dagje uit, georganiseerd in samenwerking met Rotaryclubs. Dit jaar gaat dat gebeuren op vrijdag 20 september 2024.
  2. Dommelhoef wandeling: Bewoners van Woonzorgcentrum Dommelhoef in Eindhoven genieten van een avondje uit en sluiten af met een gezellig diner. December 2024.
  3. Dak- en thuislozen diner: Dak- en thuislozen in de regio Eindhoven worden geholpen even hun zorgen te vergeten door middel van een diner, in samenwerking met Straatpastoraat Eindhoven. Maart 2025

Fundraisingprojecten

1. Charity Open Championship: Al vele jaren worden fondsen geworven voor goede doelen. Het evenement biedt deelnemers en sponsoren een vermakelijk en sportief netwerkevenement op een bijzondere locatie. Schrijf je nu in voor de editie van dit jaar op vrijdag 13 september 2024.
  2. Back to Stratumseind (Project X), In 2024 hebben we gedanst voor het goede doel: Ieders dansmoves maakten het verschil! Met elk ticket dat is verkocht en elke stap die gezet is op de dansvloer, droeg bij aan de toekomst van Eindhovense jongeren. Er is een mooi bedrag opgehaald. Er wordt nog overlegd of deze dansavond een vervolg krijgt in April 2025 De invulling van deze fundraiser is aan onze commissie Project X!
  3. De Midzomeravond wandeltocht: Met dit jaarlijks terugkerende evenement halen we geld op voor kankergeregelateerde projecten. De deelnemers van de editie op 22 juni 2024 hebben samen € 62.000 bij elkaar gelopen! Fantastisch! Doe mee en zet zaterdag 21 juni 2025 alvast in je agenda.