Jubileumbeeldje 25 jaar Rotary Elsloo-Maaskant

ROTARYCLUB ELSLOO-MAASKANT

25-jarig jubileum

Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van Rotaryclub Elsloo-Maaskant heeft kunstenaar Maria Bemelmans jubileumbeeldjes ontworpen.

De beeldjes tonen een diversiteit in uitvoering. Ze bestaan uit een bootje van kristalglas geplaatst op een maaskei. Het bootje is voorzien van 2 metalen masten met zeil, waarin gegraveerd de geografische coördinaten van Elsloo 50° 56' 52,7" N, 05° 45 '27,1" E en de bandkeramiek tekens van de eerste nederzetting aan de Maas.

Het jubileumbeeldje symboliseert de plaats Elsloo aan de Maas, de geschiedenis van de Maas en het gevormde landschap, het contact met land, water en mens. De maaskei is door tijd, water en ontmoeten van elementen geslepen en gepolijst. Ook mensen slijpen en polijsten elkaar. Door bundeling van krachten navigeren ze een koers naar de toekomst.

U sponsort met de aankoop van een jubleumbeeldje o.a. Handicamp, Vakantieproject, Stichting Leergeld en Alzheimeronderzoekfonds Limburg

Prijs: € 125,00

Voor aankoop kunt u via email contact opnemen met:

maria.bemelmans@home.nl Onderwerp: jubileumbeeldje