Fietsestafette

Rotary Nederland bestaat 100 jaar en dat laten de 500 clubs in Nederland niet aan zich voorbij gaan.  Op 28 januari werd het startschot gegeven  voor de Rotary 100 jaar fietsestafette die in een jaar de 500 clubs in de zeven districten met elkaar verbindt. Op 19 maart arriveerde de estafettestoet vanuit Waddinxveen bij de Chocolade fabriek in Gouda.

Elk district kiest een aandachtsgebied. Voor het district Midden Nederland, waartoe Gouda behoort, was dit Onderwijs en Alfabetisering.

De Gouden spade, die symbool staat voor aanpakken, werd door Monique  Pijls, voorzitter van RC Waddinxveen overhandigd aan onze voorzitter, Lia Donkers.

Om bij aanpakken de daad bij het woord te voegen doneerde Rotary Gouda samen met Rotary Gouda Bloemendaal 800 kinderboeken aan de Boekfiets Gouda. Het geld hiervoor was bijeengebracht met de Santa Run die door beide clubs is georganiseerd. Rotary Waddinxveen doneerde aan Boekfiets Gouda een bedrag van 250 euro.

De Boekfiets Gouda draagt bij aan een taalrijke omgeving voor alle kinderen en zorgt samen met De Brede School  dat  de boeken op de juiste plek terecht komen

De stadsdichter van Gouda, Jeffrey van Geenen, was aanwezig met een gedicht.

Op 25 maart ging de fietsestafette weer verder. Rotary Gouda  reed de bakfiets met de gouden spade naar de Rotaryclub Krimpenerwaard.