SantaRun

SantaRun Haarlem is een jaarlijks evenement van Rotaryclub Haarlem KennemerLaat en wordt in 2024 voor de tiende keer georganiseerd. Deze gezellige funrun voor het goede doel staat gepland op vrijdag 20 december. We zamelen daarbij zoveel mogelijk donaties, sponsorgeld en giften in om kinderarmoede te verminderen.

Honderden deelnemers rennen, lopen of huppelen verkleed als kerstman, kerstvrouw, kerstengel of rendier door de binnenstad van Haarlem.

We starten gezamenlijk met de warming-up op de Grote Markt. Daarna klinkt het startschot voor de SantaRunners om vervolgens 3 km of 6 km langs een prachtig verlicht parcours te rennen. De sfeer is fantastisch en de stad kleurt prachtig rood met rennende en dansende Santa’s. De SantaRun is het leukste winterevenement van Haarlem en meedoen staat garant voor een portie gezelligheid.