Wensboomproject Vrijwilligersprijs Rucphen 2018

De gemeente Rucphen organiseert jaarlijks een dag waarop de vrijwilligers van de gemeente in het zonnetje gezet worden door het toekennen van De Vrijwilligersprijs. Rotaryclub Halderberge-Seppe sluit zich daarbij aan door de genomineerde vrijwilligers de gelegenheid te geven hun wensen te deponeren in de WENSBOOM.

Vorig jaar hebben we een tweetal vrijwilligersorganisaties beloond:

VRIJWILLIGERS VAN MUZIEKONDERWIJS SCHIJF. Deze organisatie heeft een bijdrage ontvangen voor het instrumentenfonds, waaruit de vervanging van instrumenten kan worden gefinancierd die gebruikt worden voor muziekonderwijs op de lagere school.

VOORLEESEXPRESSE. De vrijwilligsters van de voorleesexpresse zijn actief om kinderen, die moeilijk kunnen lezen, bij te staan middels voorlezen thuis en het ontwikkelen van diverse activiteiten om het lezen te bevorderen. Van onze bijdrage zijn een aantal woordspelletjes aangeschaft, waaruit om toerbeurt kan worden geput en de taalontwikkeling van de kinderen een geweldige boost kan worden gegeven.

Ook dit jaar wordt de WENSBOOM weer geplaatst in het Gemeentehuis te Rucphen gedurende de maand oktober. Eind november vindt weer de honorering plaats.