Fietsen voor Esdégé-Reigersdaal

Rotary Heerhugowaard-Langedijk schenkt twee fietsen aan Esdégé-Reigersdaal.

Het centrale doel van Esdégé-Reigersdaal in Heerhugowaard is het leveren van een bijdrage aan de kwaliteit van leven voor haar cliënten met een beperking. Voor sommige cliënten is dat zelfstandig kunnen wonen met een paar uur ondersteuning per week, voor anderen is dat intensieve ondersteuning bij alle dagelijkse handelingen. Een van de doelen van Rotaryclub Heerhugowaard-Langedijk is zich in te zetten voor de gehandicapte medemens. Toch mooi als deze twee doelstellingen samenkomen in de donatie van twee bijzondere fietsen vertelt Ton Adams namens de Rotaryclub.

Duofiets met motor

Elektrische duofiets Vanraam Fun2Go

Frank Plaum is bij Esdégé-Reigersdaal leidinggevende van het Cluster In Bedrijf bestaande uit drie dagbestedingsplekken, een staalwerf, een meubelmakerij en een (inpak)werkplaats. Op alle 3 de dagbestedingsplekken werken mensen met een licht verstandelijke beperking en een intensieve en vaak complexe ondersteuningsvraag. Frank vertelt dat veel van de cliënten niet of nauwelijks bewegen terwijl dit uiteraard goed voor ze zou zijn. Dat we deze cliënten nu kunnen meenemen op een duofiets is fantastisch. De client kan zo op een veilige en gezonde manier zijn of haar wereld vergroten. Een elektrische duofiets is dan helemaal ideaal omdat ook veel van de cliënten i.v.m. bv verkeersveiligheid of beperking niet in staat zijn om zelfstandig te fietsen.

van Raam VeloPlus rolstoelfiets - 't Mannetje

Rolstoelfiets Vanraam Veluplus

Veel mensen met een verstandelijke beperking die gebruik maken van het activiteitencentrum zijn beperkt in hun bewegingsruimte omdat zij rolstoel gebonden zijn en niet of nauwelijks verkeersveilig. De rolstoelfiets is dan een uitkomst. De Rotaryclub heeft deze fiets aangeschaft en is inmiddels al geruime tijd in gebruik bij Esdégé-Reigersdaal. De rolstoelfiets gedijt zo goed dat de eigendom hiervan nu is overgedragen.