Nieuws uit Pangandaran van st, Meriah Bintang

Bericht van Stichting Meraih Bintang

2020 was voor iedereen, zo ook voor ons, maar vooral voor de mensen in Pangandaran een moeilijk jaar. Ineens dook vanuit het niets het Covid-19 virus op wat betekende dat we onze plannen voor dit jaar moesten bijstellen. Het werd vooral een jaar van improviseren.

Ineens lag de prioriteit bij het zorgen dat de arme mensen in het gebied waar wij actief zijn te eten hadden. Voedsel was er genoeg alleen konden deze mensen dit niet meer kopen. Spontaan ontstond er vanuit onze achterban het idee om gratis maaltijdboxen uit te delen. Tussen 26 maart en 25 juni hebben we in totaal 2.760 maaltijdboxen kunnen uitdelen in verschillende kampongs, aan diverse doelgroepen, maar vooral aan kwetsbare ouderen. Tevens konden we dankzij een sponsor 450 units desinfecterende handgel verspreiden en dan was daar natuurlijk ook ons tijdelijke voedselbank project. Samen met Wilde Ganzen hebben we gedurende 3 maanden, 7 dagen per week een tijdelijke voedselbank kunnen realiseren waar behalve voedsel ook informatie kon worden verkregen over het COVID-19 virus, hoe mondmaskers correct te dragen en hergebruiken. En werd bij iedereen temperatuur gemeten.

Jullie hebben aan de maaltijdboxen actie met een mooie donatie van € 350 een grote bijdrage geleverd en een levensgroot verschil gemaakt in het leven van heel veel arme mensen/ouderen in Pangandaran die omdat er geen werk is, geen inkomen is en daarom ook geen eten. Namens ons allemaal heel hartelijk dank hiervoor.

Met vriendelijke groet,
Anita Tax, voorzitter