Stichting Spelend Kind Parkstad

Woensdag waren een drietal bestuursleden van onze Rotary Club te gast bij Stichting Spelend Kind Parkstad, een stichting bedoeld voor alle kinderen tot en met het basisonderwijs in de Parkstad Gemeenten, waarvan de ouders even niet in staat zijn om een leuk spel, speelgoed of een knuffel te kopen.

In 2016 begon het bij Maurice Hermans te kriebelen, hij schakelde zijn ouders in, beide actieve pensionado’s, en er werd gestart met het inzamelen van bruikbaar speelgoed. Eerst werd er kleinschalig gestart in Simpelveld. Vanuit het eigen bedrijf werd een donatie gedaan voor stellages, vloerbedekkingen en potten verf. Na diverse lokaties zijn ze nu hartstikke blij met hun nieuwe plek in het oude Campus Gebouw, Flexiforum.

Ze proberen de kosten zo laag mogelijk te houden en zijn dan ook maar wat blij met donaties, in de vorm van geld maar vooral ook goederen en diensten.

5 enthousiaste vrijwilligers staan elke woensdag paraat om het aangeleverde speelgoed te controleren, schoon te maken, voorzien van batterijtjes, een mooie plek te geven en nog veel meer.

Daarnaast werkt de stichting nog met ambassadeurs, mensen die de stichting binnen hun netwerk willen promoten, met als doel naamsbekendheid te vergroten en een breder draagvlak te creëren.

Als Rotary Club Kerkrade hebben we met eigen ogen kunnen zien dat een mooie donatie hier op zijn plaats is. Onze club doneert 1000,- aan deze stichting. Dit geld kan gebruikt worden voor inventaris of ander noodzakelijke produkten.

Neem eens een kijkje, elke woensdag van 14.00 - 17.00 uur zijn ze geopend.