Welkom bij Rotary Club Leiden.
Rotary Club Leiden tijdens Pride Leiden
RC Leiden organiseert de Rotary Santa Run Leiden
RC Leiden steunt Jeugddorp Leiden
RC Leiden steunt 3 octobary
RC Leiden steunt Weekend Klas JES Rijnland
RC Leiden sponsort Stichting Perisur
Mentale Gezondheid
Meer
Ambulance voor Oekraïne
Benefietconcert voor Oekraïne
Wendy Boog
Wie is Wendy

RC LEIDEN
Opgericht: 11 juni 1926
Bijeenkomst donderdag 12.00

Koffiebar Grutsk

Maalderijstraat 2a, 2312 WW Leiden

Rotary Club Leiden

Rotaryfusie in Leiden: samen sterker

Rotary Club Leiden is in juli 2020 ontstaan vanuit een fusie van ‘moederclub’ Rotary Club Leiden (opgericht in 1926) en ‘dochterclub’ Rotary Club Leiden De Burcht (voorheen Rotary Club Leiden Oost, opgericht in 1968). De club bestaat momenteel uit 47 betrokken en enthousiaste leden.

De leden willen zich, vanuit beroep en bedrijf, actief en gepassioneerd inzetten voor een betere maatschappij en specifieker Leiden. Enerzijds ondersteunen we goede doelen in binnen- en buitenland; financieel en met daadkracht. Anderzijds wisselen we kennis en ervaring uit, binnen en buiten de club. De verschillende achtergronden van de leden, vanuit hun diverse beroepen en organisaties, helpen hier enorm bij, maar ook de inspirerende (gast)sprekers op onze wekelijkse vergaderingen. Verder kenmerkt Rotary Club Leiden zich door een sterke verbondenheid en vriendschap tussen de leden.

Drie maal per maand komen wij op donderdag tussen 12-14.00 uur bijeen voor een lunch in Grand Café De Burcht, en iedere eerste woensdag van de maand tussen 18-20.00 uur voor een gezellige borrel.

Hier een filmpje van Jurgen Rayman; Hij is lid van Rotary Almere:

Santa Run Leiden
doneert € 25.500,-

Samen met Stichting Sport in Beeld organiseert Rotary Club Leiden de Rotary Santa Run Leiden. Op 15 december mocht burgemeester Lenferink na 3 jaar uitstel vanwege Covid-19 eindelijk weer het startschot geven voor de Leidse Rotary Santa Run! Veertienhonderd wandelaars en honderenvijf sponsoren brachten gezamenlijk € 25.500,- bijeen voor de goede doelen: Voedselbank Leiden e.o., Fietsmaatjes Leiden / Leiderdorp, Make-a-Wish, Stichting Lumen, Basalt Leiden en Noyana.

Ook in 2023 wordt deRotary Santa Run Leiden weer gehouden!. Op 14 december zullen we 's avonds weer door het centrum van Leiden lopen. Reserveer vast deze datum!

Voor meer informatie:

3 Octobary

3octobary buddy's gaan langs op 3 oktober

Op dinsdag 3 oktober 2023 waren de vele vrijwilligers van de Rotary clubs uit Leiden, Leiderdorp en Oegstgeest druk in de weer om zelfstandig wonende ouderen uit die plaatsen de gelegenheid te geven nog een keer de 3 oktoberfeesten mee te maken waaraan ze in hun jonge jaren zelf meededen.

De gasten werden verwelkomd in het gebouw van mboRijnland aan de Breestraat. Koffie met gebak, de traditionele hutspotmaaltijd, in een tent in de Breestraat de Grote Optocht zien, haring met wittebrood en een  advocaatje met slagroom.